Gode råd om at spise sundt har det somme tider - lidt ligesom gode råd om rygning, alkohol og motion - med at gå ind ad det ene øre og ud ad det andet. For vi ved det jo godt.

Alligevel møder vi af og til en kampagne, der får os til at reagere, og sådan en kører lige nu for fuld fart på de sociale medier - med Fuldkornspartnerskabet som afsender.

Kampagnen har efter den første uge - primært på Facebook og partnersider - bl.a. nået over 325.000 visninger, flere end 6.000 likes, og et meget konservativt sat reach på +750.000, hvilket allerede nu er langt over målsætningen.

Og hos Fuldkornspartnerskabet er der stor glæde over de fine tal, som Bodil Jørgensens ”Så’ der fa’me fuldkorn” genererer.

- Det er blevet en super kampagne, som møder stor opbakning hos vores partnere. Den er kommet rigtig flot i gang på de sociale medier, hvor den har startet en masse samtaler både på vores partneres og vores egne sider, ligesom visninger, reach og likes bare buldrer derudaf - stort set udelukkende ved organisk hjælp, siger Rikke Iben Neess fra Fuldkornspartnerskabet og tilføjer:

- Kampagnens målsætning var fra starten at nå ud til en halv million danskere, og det har vi jo allerede for længst nået. Så vi har store forhåbninger.

Gode til at udfordre os

Kampagnen er udviklet af Frank Hansen og Tom Olsen, der kender hinanden fra deres fælles fortid på ”det gamle” TBWA - førstnævnte er i dag selvstændig konsulent og sidstnævnte driver bureauet +TO.

Frank Hansen har gennem flere år ageret strategisk sparringspartner på den årlige fuldkornskampagne, og det var derfor enkelt og oplagt for Fuldkornspartnerskabet at hive ham ombord til at udvikle kampagnen.

- Tom og Frank har forstået, hvordan vores verden er skruet sammen og været gode til at udfordre os på kommunikationen. De har virkelig fået vores budskaber til at gå hånd i hånd med de mange regler på området - og stadig gøre det spiseligt. Noget af en præstation, siger Rikke Iben Neess.

Fine foreløbige tal

Foreløbig viser tal fra de sider, Fuldkornspartnerskabet kan tracke eller får feed back fra følgende status:

+ 325.000 visninger

+ 3.000 delinger

+ 6.000 likes

+ 1.000 kommentarer

+ 750.000 nåede personer (konservativt sat, idet der stadig mangler tal fra et par af de tunge partnere i Fuldkornspartnerskabet).

Alle tallene ventes i øvrigt at blive væsentligt højere.

Dels fordi kampagnen kører gennem hele september, og dels fordi nogle af partnerne endnu mangler at distribuere filmen i egne kanaler.

Du kan læse mere om Fuldkornspartnerskabet her - og se eller gense filmen herunder.

+TO har stået for idé, manus og instruktion, og FrameByFrame har produceret.