Der er trængsel på detailmarkedet, men ikke desto mindre har Normal åbnet butikker i løbet af de seneste fire år.

Nu er tiden kommet til for alvor at blive kendt i den brede danske befolkning. Derfor har Normal været i en bureaukonkurrence for at finde den bedste partner, og valget faldt på envision.

Samarbejdet startede med at assistere Normals entre på det norske marked i juni, hvorefter bureauet i tæt samarbejde med Torben Mouritsen, adm. direktør i Normal-kæden og instruktøren Søren Fauli har udviklet og eksekveret et tværmedialt kampagnekoncept.

Budskabet er måske ikke så overraskende: ”Normale varer – Unormale priser”.

Det er snarere den frække og vel også pinlige eksekvering, der er radikal. For hvem er normal. Bare én procent af danskerne mener nemlig, de er normale, men det er vi er faktisk alle, og ingen af os er perfekte. Stort set.

Angrebsvinklen er baseret på en undersøgelse, foretaget af YouGov for envision og Normal. Og her er en række triste kendsgerninger om et af verdens lykkeligste folk:

  • Det er helt normalt at lugte til brugt tøj for at vurdere, om det kan gå at have på igen. 79 pct. af danskerne gør det.
  • Det er helt normalt at lade som om man har glædet sig til et socialt arrangement, man ikke orker. 82 pct. af danskerne gør det.
  • Det er helt normalt at spise slik og snacks i smug. 64 pct. af danskerne gør det.
  • Det er helt normalt at pille næse, 91 pct. af danskerne gør det.
  • Det er helt normalt at tisse i badet. 64 pct.af danskerne gør det.
  • Det er helt normalt at rose sine børn for noget, de ikke er gode til. 50 pct. af forældre gør det.

Her kan du se to film, der illustrerer det:

Middagsselskabet:

Lugtetesten: