Det er sikkert ingen sund forretningsstrategi at ”true” sine forretningspartnere til at makke ret, men det er ikke desto mindre tilfældet i en igangværende kampagne fra Ekstra Bladet Salg, der handler om fire produkter og tiltag, der præsenteres som ”tilbud, der ikke kan afslås.”

Hermed spilles der på mafiosien over dem alle, Don “The Godfather” Corleone, og dennes forkærlighed for at give bekendtskaber “an offer he can’t refuse” i betydningen: “Gør som jeg siger, eller jeg slår dig ihjel”.

Og kampagnen er ganske gennemført, da den ud over bl.a. bannere og kampagnesite også i bedste Godfather-stil har budt på 500 hestehoveder sendt med posten til annoncører og bureauer.

Dog ikke helt så blodige som i filmen, men i form af gummimasker.

- Det giver kampagnen noget ekstra, når der kommer et fysisk element med. Der er ingen, der bruger direct mail længere, så det holder vi fast i. Når alle går mod syd, går vi mod vest, siger Jesper Holme fra bureauet Undfreunde, der står bag kampagnen. 

Humor og Faglighed

 

 

 

 

 

 

 

Tidsforbruget på kampagnen viser, at faglighed – som også er et vigtigt element i kampagnen – godt kan kombineres med humor.

Ekstrabladet.dk har et tidsforbrug på knap fem minutter pr. session, og kampagnesitet Ebupdate.dk havde i løbet af kampagnens første 10 dage 900 brugere, der alle brugte minimum fire minutter på sitet.

- Vi er super glade for interessen. Vi er overraskede over det store engagement, der skinner tydeligt igennem på det enorme tidsforbrug. Det er langt over det, vi havde forventet, siger Morten Blichmann, kreativ chef hos Ekstra Bladet Salg.

Endnu en gang klassens frække dreng

Ekstra Bladet Salg har tidligere været ude med opsigtsvækkende kampagner, heriblandt det Det Store Mediespil, der tog de gode gamle bilkort op, og Nossografen for at vise nosser. 

Den seneste kampagne er på samme måde storladen, men med et lidt tungere fokus på oplysning. Den rummer også en konkurrence, som du stadig kan nå at deltage i, og hvor præmien er to flybilletter til New York.