”(B)lær dig selv bedre at kende”. 

Sådan lyder budskabet i en ny reklamefilm fra HK, hvori en lille håndfuld af fagforeningens medlemmer får hjælp til at træde ud af jantelovens skygge.

Indsatsen er et led i HK’s ”Veludvikling”-kampagne som reklamebureauet & Co. står bag. Den har bl.a. tidligere budt på en kæk katte-video.

Formålet med kampagneuniverset er at give fagforeningens godt 275.000 medlemmer gode råd til, hvordan de bedst tager det næste skridt i deres arbejdsliv.

Og det er her, opfordringen til praleriet kommer ind i billedet. Det er jo ikke særlig dansk at prale med faglige kompetencer eller helt generelt, men det kan give bedre trivsel i flere af livets forhold og åbne op for endnu flere muligheder i arbejdslivet, lyder det fra HK.

- Vi har fokus på dette, for at sikre at vores medlemmer har den faglighed, der skal til i en verden, hvor alt er i forandring, siger projektleder og kommunikationskonsulent Sine Brogaard, der er strategisk lead for branding og positionering samt ansvarlig for HK Danmarks image- og brandingkampagner.

- Vores medlemmer bidrager hver dag både fagligt og menneskeligt, men har som de fleste af os svært ved at sætte ord på, hvad det er de er gode til. Det skal vi alle blive bedre til, og det har vi faktisk et helt hold af karriererådgivere til at hjælpe med, fortsætter hun.

& Co.-partner: En ærlig film

Thomas Christenson, Account Director og partner i & Co., kalder kampagnen for “ærlig”:

- HK kender deres medlemmer og den verden og virkelighed, de står i. Det ønsker vi at portrættere i denne ærlige film, siger han.

Rasmus Philip, der er Social Media Planner hos & Co., oplyser, at kampagnen skal skal leve på sociale medier, digitalt og som biografspot.

- Vi er ekstremt bevidste om, hvordan vi italesætter kampagnens hovedindsigt og går ind i den her samtale med brugerne, siger han.

- Det er et privat emne, som mange kan være skeptiske for at deltage i på de sociale medier. Det bliver ikke mindre relevant af den grund. Derfor har vi kigget meget nøje ind i, hvordan vi får indsigten i spil på kærlig, autentisk og engagerende vis og dermed skabt rum til efterfølgende spor med uddybende og mere fagligt forankrede samtaler med medlemmerne.

- De skal føle sig trygge ved at indgå i den her dialog online. Og netop derfor er hvert medieformat udvalgt så det bidrager til den relevante samtale fra et menneskeligt perspektiv på det rigtige sted og tidspunkt i kampagnen – og samtidig støtter op om det kommunikationshierarki, som vi udarbejdede ved kampagnens opstart, slutter Rasmus Philip.

Se den nye HK-film herunder efterfulgt af credits:

Credits:

  • Kreative: OIe Hoffmann, Kristoffer Winther Sørensen og Stefan Sahl
  • Projektleder: Louise Rasmussen
  • Social Media Planner: Rasmus Philip
  • Client Director: Thomas Christenson
  • Bureau producer: Stevan Stoltz-Andersen
  • Instruktør: Nina Holmgren
  • Produktion: Bacon