Det går i reglen ikke hverken stille eller kedeligt for sig, når de hiver marketing-værktøjskassen frem i landets ældste shoppingcenter, Rødovre Centrum.

Gennem de senere år har de fx ladet ejer-familiens fire generationer optræde som fotomodeller, de har fået deres egen signatur-musik - skrevet af den fransk-canadiske sangerinde Andrea – og de har castet et større udpluk af kunderne til at optræde i magasiner og reklamefilm.

Og nu belønnes den kreative indsats – igen – idet centeret for tredje år i træk hiver priser hjem ved den internationale Solal Award, som ICSC (International Counsil of Shopping Centers) står bag.

Denne gang blev det endda til tre priser. Alle af sølv og i tre forskellige kategorier.

Solal Award gives til de mest imponerende og gennemførte marketingkampagner fra Europa og Sydafrika, og i år var mere end 200 shoppingcentre fra 23 lande med i konkurrencen.

Rødovre Centrum modtog sølvpriser i følgende tre kategorier:

Brand Awareness – her blev prisen givet for julekampagnen Happy Ever After, hvor Rødovre Centrums kunder medvirkede som modeller, og man fik lejlighed til at møde Hattesamleren, Naturtalentet og Den Skæggede Skurk.

Emerging Technology – her blev prisen givet for Rødovre Centrum Live på Facebook - kampagnen fra efteråret 2016 med bl.a. YouTuberne Novopleco i fokus.

Footfall Activation – her blev prisen givet for kampagnen 50 years of Fairytales, papirklip og 50 års fødselsdag, hvor centeret brugte over 4.000 håndlavede papirdekorationer som omdrejningspunkt for en multiplatforms-kampagne til ære for centerets grundlægger Aage Knudsen – og i anledning af centrets 50 års fødselsdag.

Marketingdirektør, Charlotte Andersen, måtte dermed på scenen hele tre gange i Wien, hvor priserne forleden blev uddelt. Her er hun (i midten) i selskab med repræsentanter for de kreative samarbejdspartnere: Fra venstre Nicolaj Sandberg og Jeppe Conrad Larsen fra SoMe bureauet Spasiba og Louise Hammerich Larsen og Nina Ferrit fra reklamebureauet We Love Ads.