I disse dage, hvor rigtig mange frokostsamtaler handler om spids-kvaliteterne (eller mangel på samme) hos svenske Zlatan Ibrahimović og danske Nicklas Bendtner op til play off-braget mellem Danmark og Sverige, kan den kinesiske smartphoneproducent Huawei annoncere et nyt samarbejde med en helt tredje måltrold.

Det omfatter polske Robert Lewandowski, hvis navn ikke mindst gik verden rundt, da han den 22. september nettede hele fem gange på mindre end ni minutter i en Bundesliga-kamp mod Wolfsburg.  

Det burde ikke kunne lade sig gøre, men ikke desto mindre lykkedes det for måltyven, og det udnytter Huawei snart i en ny kampagne under sloganet ”Make it Possible”.

Og som den danske marketing manager, Marie Dam Feldborg, udtrykker det:

- Hvis ikke noget er muligt lige nu, så gør vi det muligt. Det er hele essensen i den måde, vi arbejder på i Huawei, og det gennemsyrer virksomhedskulturen.

OB droppede Lewandowski

- Robert Lewandowski var i den danske superligaklub OB’s søgelys for nogle år tilbage, men der blev han vejet og fundet for let, siger hun og fortsætter.

- Nu er han verdensstjerne og spiller for Bayern München. Der er også mange, der har afskrevet Huawei i tidernes løb, men faktum er, at vi bliver ved med at vinde markedsandele.

Den 23. november starter Huaweis kampagne med Lewandowski som spydspids. Der er tale om en tocifret millioninvestering alene i Danmark, og kampagnen vil blive synlig på tværs af TV, radio, outdoor, online og biografer landet over.

Kampagnen er med andre ord et vidnesbyrd om, at Huawei for alvor satser på at indtage det danske marked og udfordre de store spillere.

Huawei har de senere år vundet større og større markedsandele både i Danmark og globalt, hvor de nu er den tredjestørste spiller på markedet efter Apple og Samsung målt på antallet af solgte smartphones.