Copenhagen Pride er overstået, og for lgbt+ ungdom har det indebåret at gøre status over Love letters, som var skabt af Agency Spring x zupa og som blev lanceret som optakt til eventen.

Foreningen har sammenlignet aktiviteten fra lancering og halvanden måned frem – dvs. fra primo juli til medio august - med samme tidsinterval i perioden op til kampagnen.

Love letters har på Facebook haft et reach på ca. 60.000. Det er en stigning på 153 pct., hvis man sammenligner med perioden før.

På Instagram er der 42 pct. stigning i følgere, og på websitet har der været 450 pct. flere besøgende under kampagnen.

– Vi er meget glade for den stigende interesse, og selvom Love letters er blevet søsat som opmærksomhedsskaber op til Copenhagen Pride, er vi langt fra færdige med at udrulle potentialet i dette kærlighedens alfabet, siger Peter Høj, der er forperson for lgbt+-ungdom.

– Over den kommende tid har vi fokus på uddannelse, hvor vi bl.a. vil forsøge at påvirke seksualundervisningen i folkeskolen med ’love letters’ som platform, slutter forpersonen.