TDC Privat og YouSee blev før sommerferien samlet i ét samlet YouSee, og det bliver fejret i næste måned med en koncert, der har ingen ringere end den danske verdensstjerne Lukas Graham som hovednavn.

Og for at promovere koncerten på en anderledes måde end vanligt for den slags begivenheder, allierede YouSee og Lukas Graham sig med det bare tre år gamle reklamebureau CP+B Copenhagen.

Under påskud af at skulle optage en film omkring YouSees musiktjeneste inviterede parterne nogle af de mest aktive lyttere af bandets numre til et lille interview om musik i almindelighed og Lukas Graham i særdeleshed.

Hvad de ikke vidste var, at Lukas selv sad i lokalet ved siden af, og lyttede med - og pludselig dukker stjernen selv op i interviewlokalet, hvilket ganske tager fusen på de unge fans.

- Vi ved, at især Lukas Graham er enormt populære. Faktisk er de en af de mest afspillede artister på vores egen musiktjeneste YouSee Musik, og derfor vil vi gerne give danskerne muligheden for at få en fantastisk musikoplevelse med sig, siger MarCom-direktør for YouSee, Carsten Elmose.

Filmen med Isabella, Dennis og de andre superfans blev lanceret i YouSees sociale mediekanaler i går, og siden da er den braget af sted ud i alverdens medier: Fx var den mest læste på BT i går med mere end 750.000 views på filmen alene på BT’s Facebook-side. Men også masser af andre medier har vist den.

Big emotions i Big Data

Hos CP+B Copenhagen siger Creative Director Kristoffer Gandsager:

- Lukas Graham er et af de hotteste musiknavne globalt pt. Når man får lov at arbejde med en mand som ham, så skal man selvfølgeligt forsøge at skabe content, der kan rejse i både nyhedsmedier og på sociale medieplatforme. Udfordringen er faktisk ikke at skabe omtalen, men i langt højere grad at skabe en kommunikation, hvor der er plads til både Lukas og til YouSees budskaber. Det synes vi, at vi i fællesskab med YouSee, er lykkedes med.

- Vi er rigtigt glade for resultatet. Ikke mindst fordi det viser, at der også kan være ”big emotions” i ”big data”, tilføjer Kristoffer Gandsager.  

Også en tidligere film om koncerten fra YouSee og CP+B Copenhagen har haft stor succes.

På mindre end to uger har den opnået over 1 million unikke danske visninger på Facebook og er set over 335.000 gange på YouTube.

- Opmærksomheden omkring YouSee og koncerten med Lukas har været overvældende. Vi har fået mere end 135.000 tilmeldinger til konkurrencen om billetter til Boxen, hvilket overstiger alle forventninger. Kampagnen er blevet utroligt positivt modtaget, og vi betragter den allerede som en stor succes, slutter Carsten Elmose.

CP+B Copenhagen er det kreative bureau bag lanceringen af koncerten for YouSee, og det er Nobody CPH, der har produceret.

Se Lukas i surprise-filmen her.