Ved det nys overståede VM i reklame, Cannes Lions, vandt det danske reklamebureau UncleGrey sammen med to af sine kunder, Canon og Weber, ikke færre end fem løver.

Og nu er et af de prisbelønnede arbejder, BBQ Cultures for Weber, blevet tildelt yderligere international ære i form af prisen The Cutting Edge Award - en pris der uddeles af Adobe og TheFWA i fællesskab.

Rettelig hedder prisen The Cutting Edge Project of the Week, idet den ”gælder” for en uge ad gangen. Lidt ligesom de FWA-priser, vi kender, og som dagligt kårer Site of the Day og Mobile of the Day.

Prisen uddeles - som navnet antyder - en gang om ugen til det projekt som med Adobes ord: ”Best highlights the newest capabilities of the modern web.”

De projekter, der vinder, ”are pushing the web forward and setting new standards and expectations around what is possible on the web.”

Teknologien fylder mere

Stig Pedersen, der er Director Marketing EMEA hos Weber, er glad for æren:

- Cutting Edge prisen gives som bekendt for innovativ brug af nettet – og vi er rigtig stolte af at Webers ønske om at give edutainment til forbrugerne er blevet opfanget af Adobe, siger han og tilføjer:

- Der er ingen tvivl om, at vi meget gerne vil inspirere forbrugerne til at lære mere om grillens mange muligheder, så vores fokus i projektet var at give den enkelte besøgende en masse spændende indtryk som de sidenhen kunne bruge ved grillen.

Også hos UncleGrey er der glæde over, at Adobe og The FWA kan se kvaliteten i projektet.

- Teknologi fylder en større og større del af de fleste projekter hos UncleGrey, og der er ingen tvivl om, at denne form for anerkendelse er med til at øge kendskabet til Webers aktiviteter samt til det arbejde UncleGrey har haft lejlighed til at være en del af, siger Lars Samuelsen, Chief Strategy Officer & Head of Digital hos UncleGrey.

Med prisen kommer UncleGrey i fornemt selskab med tidligere stor-præmierede kampagner - herunder Hondas The Other Side, som vandt en Grand Prix i Cannes i år, Pharrell Williams - 24 Hours of Happy, Sound of Honda/Ayrton Senna 1989 og Clouds over Cuba.

Også danske Hello Monday har vundet prisen - endda to gange - og begge i 2013: Det var for BeoPlay H3 og Into The Arctic.

BBQ Cultures er desuden med i kapløbet om at vinde The Cutting Edge Project of the Year, der udvælges til efteråret.

Se kåringen her

Og besøg BBQ Cultures-sitet her