Husqvarna går nye veje op til ”Lyserød Lørdag” den 6. oktober. Og hvis nogen er i tvivl, så er ”Lyserød Lørdag” det seneste skud på den snart 15 år gamle kampagne-idé for Kræftens Bekæmpelse, der handler om at bekæmpe brystkræft.

I år er det så et samarbejde med Husqvarna og &Partner, der præsenterer både en græsrodsbevægelse og danmarkshistoriens første automatiserede indsamler.

Forrest i kampagnen kører Automower, der er en customized robotplæneklipper. Husqvarna fordobler det indsamlede beløb op til 25.000 kroner og donorer hele beløbet til Støt Brysterne.

Største lokale satsning til dato

Kampagnen er en stor satsning for Husqvarna på det danske marked, lyder det fra selskabet. De sidste to år har de kørt en auktion med et customized lyserødt produkt, hvor beløbet efterfølgende blev fordoblet og donoret til Støt Brysterne. 

Men Michael Mørch, der er ansvarlig for sociale medier i Nordeuropa hos Husqvarna, syntes, at tiden var inde til at styrke indsatsen. 

– Ambitionen er klart en større aktivering af vores brand. Fordi lokale digitale kampagner af et sådant omfang er nyt land for os, allierede vi os med &Partner. Og det er vi super glade for. Bureauet formår at aktivere brandet på en sjov og vedkommende måde, uden at vi kommer for langt væk fra vores kerneydelse, siger Michael Mørch.

Indsamling på græsplænen i Fælledparken

Kampagnen er første større opgave i &Partners profilering som digitalt bureau. Og for Jacob Færtz, ejer af &Partner, var kampagnen for Husqvarna en spændende udfordring, fordi deres produkter ikke er tæt knyttet til de bløde værdier, der normalt associeres til Støt Brysterne. 

&Partners kreative stab så dog hurtigt koblingen mellem Husqvarna, plæneklipperens domæne og muligheden for at nå en masse mennesker.

– Vi kan se, at vi virkelig rammer plet med idéen, da vi filmer folks reaktioner i Fælledparken. Den lyserøde Automower® får rigtig god respons, og vi skaber synlighed om både den vigtige sag, produktet og selvfølgelig Husqvarna.

– Vi er super glade for, at Husqvarna var klar på at kaste sig ud i en idé, der lå et stykke fra, hvordan de normalt bruger Lyserød Lørdag, slutter Jacob Færtz.

Automower og kampagnen for Husqvarna ruller ud på græsplænerne i hele uge 40, hvor det vil være muligt at donere via kampagnewebsitet.

Sideløbende lanceres en konkurrence på Facebook, hvor man kan vinde den lyserøde robotplæneklipper til sin egen have.