Sidste år valgte Danske Lotteri Spil nye bureauer efter en omfattende pitch, og nu er kampagneresultaterne af de nye samarbejder begyndt at dukke op.

I sidste uge skrev vi om en ny Quick-kampagne fra reklamebureauet Boye & Spellerberg, og nu er der tikket resultater ind for den kampagne, der tidligere på året lancerede muligheden for at spille Joker på Eurojackpot.

Bag kampagnen – der har omfattet sociale medier, tv og butikker landet over – står Danske Lotteri Spils nye samarbejdspartnere på Eurojackpot og Keno i skikkelse af konstellationen Anew/ Envision.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Omdrejningspunktet har været at opdatere og revitalisere Joker-figuren, der første gang blev introduceret i år 2000 hos Danske Lotteri Spil, men har været lidt glemt de seneste år, forklarer Mads Duzenius Christensen, CEO i Anew, i en pressemeddelese.

- Vores overvejelser har gået på at finde ud af, hvordan Jokeren skal se ud i Eurojackpot. Joker skal afspejle Eurojackpot-brandet for at kunne leve i det, og derfor er han blevet både yngre, mere adræt og ikke mindst guld- og sortfarvet, ligesom Eurojackpot, siger han.

Danske Lotteri Spil: En meget vellykket kampagne

Hos Danske Lotteri Spil er Martin Dalsgaard Andersen, Marketing Director, begejstret for Eurojackpot/Joker-kampagnens performance.

Allerede i uge 14 blev det muligt at spille Joker på Eurojackpot, mens kampagneaktiviteterne først gik i gang i uge 17.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Dermed har det været muligt at dokumentere en effekt af kampagnen med en 43 procent stigning i salget og mere end en fordobling af kendskabet til Joker som tilkøb til Eurojackpot i målgruppen 15+.

- Joker tilfører ekstra vitalitet, opmærksomhed og kant til Eurojackpot, hvor købsmotivationen ellers primært er de store gevinster. Derfor smitter Joker-kommunikationen også positivt af på Eurojackpot, som ligeledes oplever vækst, siger Martin Dalsgaard Andersen og slutter:

- Kampagnen er meget vellykket, og populært sagt bliver 1+1 til 3 i dette tilfælde.

Du kan se et eksempel fra kampagnen her: