Jobindex er Danmarks største rekrutterings-site, og vil gerne arbejde for at skabe bedre arbejdspladser og større arbejdsglæde.

Det er ikke umiddelbart et purpose, som kan virke kontroversielt, men udmøntningen af det har givet nogle kontroverser.

I centrum for purposet står nemlig et værktøj, hvor medarbejdere kan rate deres arbejdsplads på forskellige parametre, og det har fremkaldt reaktioner hos nogle virksomheder, som jo ret beset er virksomhedens kunder.

Adm. dir. Kaare Danielsen, der også er stifter og ejer, har dog ikke rystet på hånden, og nu går Jobindex all-in med en ny kampagne, der markedsfører netop muligheden for at rate sin arbejdsplads.

Et projekt med kant

Målet er at få mange flere evalueringer end de 28.000, der allerede er.

- Der er noget kant i projektet, og det betyder, at folk forholder sig til det, vi gør. Det værste ved markedsføring er, hvis den ikke rigtig fremkalder reaktioner, siger Kaare Danielsen, der har en stærk tro på, at hvis brugerne er på sitet, så skal kunderne nok også være der.

De nye tv-spot er skabt og produceret af Marie Mark og Claus Møllebro, mens Jobindex selv håndterer de mange øvrige aktiviteter. Der er tale om en kampagne, der skal være rammen om virksomhedens markedsføring i de kommende 4-5 år.

Læs om Jobindex' nye kampagne i det nye nummer af Markedsføring, der blev sendt ud til Dansk Markedsførings medlemmer i weekenden.