En ny kampagne for Änglamark aktiverer en række toneangivende kvinder og starter en ærlig samtale om livet som mor og alle de bekymringer, der følger med.

Kampagnen, der er eksekveret på forskellige kanaler og består af bl.a. SoMe videoer, blogindlæg og en podcast-serie, har fået stor opmærksomhed, hvilket vidner om et behov for at vise den anden side af medaljen. 

Änglamarks nye kampagne har som fokus at starte en samtale om alle de ærlige og pinlige historier og bekymringer, der hører med til livet som forældre i dag – og som sjældent bliver delt i disse polerede sociale medier-tider. 

I kampagnen, som er udviklet i samarbejde mellem reklamebureauet Drum CPH og mediebureauet OMD, tager en række toneangivende kvinder bladet fra munden og deler bundærligt ud af deres egne historier som forældre. 

Blandt de deltagende er bl.a. Sarah Grünewald, Cecilie Hother, Petra Nagel, Lina Rafn og en masse andre. Over sommeren har videoer og blogindlæg floreret på bl.a. Facebook og Instagram. 

Onsdag den 5. september blev første afsnit af podcast-serien ’Helt Ærligt, Mor’ lanceret. Serien er udviklet og produceret af Heartbeats.
– Når vi planlægger en kampagne, er det vigtigt, at vi skaber et godt match mellem brand, budskab og platforme, specielt når der indgår influenter, hvis styrke er troværdighed og autenticitet, fortæller Freja Klein, Senior Producer hos Drum CPH. 

– Det er essentielt at forstå sin målgruppe og formidle sit budskab i øjenhøjde – på de rigtige platforme. Vi ved eksempelvis, at forbruget af podcast hos vores målgruppe boomer lige nu, hvilket gjorde dette til et oplagt valg af kanal, når nu vi ville give forældre ’en bekymring mindre’ igennem andre kvinders historier.

Samtalen i podcasten kommer omkring alt fra barsel, madpakker, sexliv og pinlige anekdoter – og fokuserer desuden på alt det man ønsker, at man havde vidst, men aldrig blev fortalt, før man blev gravid. 

– Da jeg selv blev gravid og mor første gang, var det tydeligt, at der var mange af de svære ting, der ikke blev talt om, fortæller Le Gammeltoft, CEO hos Heartbeats.  Derfor lancerede vi podcasten ´Helt Ærlig, Mor´ og det er fantastisk at have muligheden for at få budskabet bredt ud i samarbejde med Änglamark.

Flot modtagelse vidner om behov

Änglamark er glade og stolte over den overvældende opmærksomhed, der har været omkring kampagnen, hvor første afsnit af podcast-serien efter kun en enkelt weekend allerede lå nummer 1 på iTunes-listen over de mest populære podcast i landet, og lige nu er en af de bedst performende podcasts hos Heartbeats.

Änglamark håber, at kampagnen kan hjælpe unge kvinder med at få et mere upoleret billede af det at være mor.

– Med kampagnen har vi ønsket at sætte fokus på, at det er helt normalt at have bekymringer som forældre, og at man ikke behøver at leve op til den polerede version af forældreskab, man ofte ser i mediebilledet, siger Maibrit Glenert, Senior Brand Manager hos Änglamark og fortsætter:

– Vi ønsker at hylde den upolerede side af det at være mor og forældre, og er virkelig glade og stolte over det resultat, der er kommet af samarbejdet med Drum CPH, OMD og Heartbeats. Kampagnen har den perfekte balance mellem brand, kommunikation og medieplatforme og rammer kommunikationen til vores målgruppe spot on.

Andet afsnit ud af 10 i podcast-serien bliver tilgængeligt onsdag den 19. september.