Inkarnerede fans af NorthSide-festivalen kan om kort tid købe, hvad der nok med rimelighed kan karakteriseres som very-early-bird-billetter – til festivalen i år 2049. 

Eventen, der er skabt i samarbejde med NorthSide selv og reklamebureauet & Co. er et led i en ny kampagne fra Danica Pension, som skal få flere danskere – og især dem, der stadig har nogle årtier til pensionen –til at forholde sig til, hvad det er for et liv, de gerne vil leve i fremtiden – og i sidste ende om de har råd til det.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Pointen i kampagnen er, at hvis du elsker at rejse i dag, gør du det nok også, når du går på pension. Og hvis du elsker at gå til koncerter med dine venner, så bliver I nok ved med det, siger Dorthe Krogh Jensen, marketingansvarlig hos Danica Pension, og tilføjer:

- Det er den indsigt, vi sætter på spidsen ved at invitere til NorthSide i 2049.

Pris en del af budskabet

Billetterne kommer til at koste 250 kroner og sættes til salg via www.ticketmaster.dk  fra 16. januar 2020 kl. 10.

Altså små 30 år inden, det første band går på scenen ved NorthSide 2049.

Den lave pris er en del af kampagnens budskab, da en standard NorthSide-billet naturligvis kommer til at koste mere i 2049, siger Dorthe Krogh Jensen: 

- Prisen symboliserer, at hvis man investerer 250 kroner i dag, kan de penge nå at blive til mange flere inden 2049 og måske endda dække den tids reelle billetpris – lige som ved dine pensionsindbetalinger. 

En hjertelig kampagne

Hos & Co, der er bureauet bag kampagnen, erkender tekstforfatter Tue Rossel, at det er lidt ”en vanvittig idé”: 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Men heldigvis, kunne Danica Pension og NorthSide se det sjove i at sælge NorthSide billetter til 2049 for at få folk til at se værdien i en pensionsopsparing, siger han og tilføjer:

- De kunne også se dybden og følelserne i kampagnen, og det gjorde, at vi kunne få stablet et samarbejde på benene. 

Tue Rossel tilføjer:

- Selvom & Co. står som kreativt bureau, så har det været en lang proces, hvor alle har bidraget med idéer og løsninger, for at komme i mål med en kampagne, der både er vigtig, noget alternativ, og meget hjertelig. 

Uhøjtideligt

Hos NorthSide var det kampagnens optimistiske syn på fremtiden, der gjorde udslaget.

Hvorfor gik I med på idéen?

- Fordi vi elsker opfordringen til at fylde sin kalender med ting, man kan glæde sig til - også om lang tid, siger Martin Thim, der er partner og Sustainability Manager hos NorthSide.

Han tilføjer:

- Hos NorthSide har vi fokus på ansvarlighed, og NorthSide 2049 handler på en uhøjtidelig og overraskende måde netop om at tage ansvar for, at din fremtid bliver ligeså god, sjov og fuld af gode oplevelser, som din nutid. 

Datoen for NorthSide 2049 offentliggøres i 2048 …

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Læs mere om kampagnen her og se kampagnefilmen herunder.

Credits under filmen.

Credits

  • Senior Art Director: Peter Strange
  • Senior Copywriter: Tue Rossel
  • Account Director: Trine Eisinger
  • Account Manager: Mette Kruse
  • Head of Brand Activation and Social: Morten Saxnæs
  • Social Media Planner: Nynne Hansen
  • Strategic Director: Ørnulf Johnsen
  • Production Company: &Co. Productions
  • Director: Alexander Topsøe-Jensen
  • DOP: Niels Buchholzer
  • Producer: Lene Meyer
  • Line Producer: Phillip Dambæk
  • Post Production: Larsen VFX
  • Sound Design: Supersonic
  • Photo: Morten Rygaard