Der var brug for masser af væske i den varme danske 2018-sommer, og det har smittet af på de nominerede til prisen Nielsen Årets Lancering.

Der er således fire drikkevarer, der konkurrerer om prisen, som gives til den  bedste produktlancering i dagligvarehandelen det forgangne år

De fire nominerede er Fuze Tea fra Coca-Cola, en ny øl, der er baseret på den originale gær fra 1800-tallet, Carlsberg 1883. Samt en danskvand med spændende smagsvarianter – Aqua d’Or Sparkles og endelig Pepsi Max Lime fra Royal Unibrew.

- Drikkevarekategorien er kendetegnet ved, at den rammer flere af de trends, som forbrugerne efterspørger, lyder det fra Rasmus H. Sarauw-Nielsen, Nordic MarComm Leader, Nielsen, i en pressemeddelelse.

- De tre ikke-alkoholiske nominerede lanceringer giver også kunderne en mulighed for øget variation, mens Carlsberg har søgt tilbage til rødderne, hvorved den lancering rammer ind i en trend, der går på det autentiske, fortsætter han.

Kåringen ”Årets Lancering” har været gennemført siden 2000 - med en enkelt undtagelse i 2005, og produkter som Smirnoff Ice, Red Bull, Stimorol Fusion, Somersby Apple Cider og Coca-Cola Zero har tidligere været kåret.

Sidste år gik prisen til Magnum Pints. Vinderen af Nielsen Årets Lancering kåres 14. marts.