Danskerne er i dag blandt verdens mest lykkelige folkefærd, men en ny undersøgelse viser, at danskernes tro på en lys fremtid falder.

Den udvikling vil Carlsbergs ciderbrand Somersby være med til at vende. Midlet er en ny sang og kampagne, ”En Opsang”, der lanceres 1. august.

Sangen er er skabt i samarbejde med musikeren Wafanda, mens den omtalte undersøgelse er foretaget af analysehuset YouGov på vegne af Somersby.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER

Somersby: Optimisme er en del af vores DNA 

Ciderbrandet har taget temperaturen på optimismen i Danmark som led i en større adfærdsafdækning.

- Optimisme er en vigtig del af Somersbys brand DNA, forklarer Michelle Lægdsgaard Larsen, Brand Manager for Somersby, i en pressemeddelelse.

- Derfor har vi indsamlet data på udviklingen af optimisme, åbenhed og inklusion for bedre at kunne påminde danskerne om, at hvis vi tager ansvar for fremtiden, ser den faktisk meget lysere ud i dag, fortsætter hun.

Samarbejdet med Wafande hænger sammen med, at Somersby – der igennem tiderne har gjort sig bemærket med farverige og halvskæve reklameuniverser – ser den danske musiker som en god ambassadør for brandet.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Wafandes brand og kunstneriske arbejde matcher Somersbys mål rigtig godt, og det nye samarbejde understøtter vores budskab om at lade optimismen og positiviteten sejre ved at tage ansvar for fremtiden, slutter Michelle Lægdsgaard Larsen.

Uncle Grey er bureauet bag

Somersby har samarbejdet med reklamebureauet Uncle Grey om kampagnen, som rulles ud 1. august med pre-rolls og et SoMe-spor.

Dertil kommer en PR-indsats af Grey Public, der blandt andet har medført, at Wafande 1. august var i GO’ morgen Danmark for at tale om ”En Opsang” og optimisme generelt.

Derudover vil der som et led i indsatsen i hele uge 32 køre et tema om optimisme i morgenprogrammet på radiostationen NOVA, GO'NOVA.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Se og lyt med til opsangen her: