OPDATERET: Danmarks største handelsskole og -gymnasium, Niels Brock, er i luften med en kampagne, hvor serieiværksætter Jesper Buch er blikfang.

Det sker i form af en ”skjult kamera”-film, der blev skudt, da Niels Brock for nylig overraskede elever på skolens EUX-linje med en-til-en karrierevejledning og coaching med iværksætter-kendissen.

Videoen er en del af Niels Brocks EUX-kampagne, som skal få flere elever til at tage en erhvervs- og iværksætteruddannelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Jesper Buch var hyret ind for at give eleverne råd og karrierevejledning, og de gjorde store øjne, da de uden at vide det på forhånd pludselig sad over for serie-iværksætteren, fremgår det af videoen. Jesper Buch blev for alvor kendt efter sin medvirken i DR-programmet ”I Løvens Hule”.

Rektor: Jesper Buch var den helt rette

Ifølge Annemerete Esmark Thers, rektor for EUX-gymnaisiet, er Jesper Buch-kampagnen ”helt i tråd med det, som EUX-gymnasiet og Niels Brock som helhed slår på tromme for”, lyder det i en pressemeddelelse.

- Der er gået sport i at kaste sig ud i iværksættereventyr, som det Jesper Buch har opnået, siger hun og fremhæver, at ”forretningssucces er det ultimative mål for mange af vores elever, og vi vil gerne støtte eleverne i at gøre det seriøst og komme bedst muligt fra start”.

- Her fandt vi selvfølgelig ingen ringere end Jesper Buch som værende den bedste til formålet, og man må sige, at det var en succes og en meget stor dag for eleverne, der virkelig fik noget ud af det, siger Annemerete Esmark Thers i meddelelsen.

Reklamebureauet Eiffel står bag ide og kampagne, der er udviklet  i samarbejde med marketing- og kommunikationschef Esben Buch-Hansen fra Niels Brock, mens PR-bureauet Help PR hjælper med at sprede budskabet om kampagnen.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Se den omtalte video her:

Artiklen er opdateret med navnet på det reklamebureau, der står bag kampagnen i samarbejde med Niels Brock.