Det mexicanske hot sauce-brand Cholula, der er blandt de hurtigst voksende i USA og Storbritannien, blev midt i sommervarmen lanceret herhjemme.

Det skete med en kampagne, der med et glimt i øjet placerede den stærke sauce som løsningen på de danske forbrugeres til tider noget rutineprægede tilgang til aftensmaden.

Kampagnen kører fortsat under sloganet ”Add flavor” på sociale medier og mad-relaterede websites. Cholula appellerer desuden til danskernes smagsløg gennem samarbejder med lokale mikro-influenter.

Og Jens Peder Damgaard fra Jens og Co, der har agenturet på Cholula i Danmark, er rigtigt godt tilfreds med lanceringskampagnen indtil videre.

- Vi har skabt en spændende og anderledes go-to-market plan, som allerede giver gode resultater, siger han.

- Af samme årsag har Cholula valgt at sende repræsentanter fra deres irske marketingafdeling til Danmark: Ambitionen er at lade marketingafdelingerne opleve indsatserne på tæt hånd og udveklse gode erfaringer og indsigter til gavn for vores fremtidige markedsføring af Cholula, fortsætter han.

Midtjysk bureau står bag

Bag kampagnen står det midtjyske bureau Happy.

Målgruppen for kommunikationen er madelskere i alderen 18-40 år, som ikke er bange for at prøve noget nyt.

- Vi ønsker, at Cholulas budskab skal larme på den fede måde. Én af kerneindsigterne om målgruppen er, at langt de fleste jævnligt falder i fælden med rester i mikroovnen og manglende inspiration, siger Mathias Christensen, kontaktchef hos Happy.

- Det vil vi løse med en kombination af anerkendende humor og et samarbejde med de moderne foodies, som målgruppen i forvejen kigger til, når nye opskrifter skal findes, fortsætter han.

Pæn modtagelse

Den første måned er Cholulas koncept og produkter blevet eksponeret mere end 100.000 gange for målgruppen på tværs af Googles displaynetværk.

Derudover har samarbejdet med influenterne givet brandet mere end 4.000 interaktioner fra potentielle kunder på sociale medier.

- Det er vi rigtig godt tilfredse med, slutter Mathias Christensen fra Happy.

Cholula kan blandt andet findes på hylderne i Føtex, Bilka og i butikskæden Normal. Kampagnen kører lige nu på Facebook, Instagram og Google.