Sidste år lancerede værkstedkæden QuickPot et nyt univers med den tidligere professionelle fodboldspiller Stig Tøfting i den absolutte hovedrolle.

Reklameuniverset hittede – fx opnåede to onlinefilm tilsammen 3,7 mio. visninger på Facebook og YouTube – så nu er Stig Tøfting atter på banen for QuickPot i en ny film.

- Vi har været på en spændende rejse, hvor ideen om at skabe et univers omkring vores brand har været central, siger Steen Haugaard Fransen, adm. direktør for QuickPot.

Stig Tøfting er blevet en central figur i QuickPots kommunikation, ”fordi hans attitude er ligeså kompromisløs, som vores indstilling til det arbejde, vi udfører er”, fortæller Steen Haugaard Fransen.

På spørgsmålet om, hvorvidt kampagnen også har haft en positiv effekt på QuickPots resultater, bliver han lidt mere fåmælt.

 - Jeg vil ikke gå ind i økonomiske detaljer omkring markedsføringsinvesteringen, men jeg vil gerne afsløre, at vi er fint tilfredse med indsatsen, siger han.

Den nye film, som reklamebureauet Fat Pigeon er den kreative drivkraft bag, er en kort forvekslingskomedie, hvor QuickPots værkstedschef og Stig Tøfting taler forbi hinanden.

Forvirringen opstår, fordi Tøfting bestiller et serviceeftersyn og værkstedschefen vil give ham et stempel i hans servicebog.

Men Stig Tøfting tror, at det er hans egen bog, biografien “No Regrets”, som værkstedschefen vil stemple i.

Se den nye film her:

Credits:

  • Annoncør: QuickPot
  • Bureau: Fat Pigeon
  • Kreativt ansvarlig: Niels Peder Ravn
  • Instruktør: Niels Peder Ravn
  • Produktionsselskab: Frame By Frame