Telenor gjorde i fjor op med meget kommerciel kommunikation fra teleselskaber herhjemme, da reklamerne fra teleselskabet pludselig handlede om, hvad familier egentligt får ud af at samle alle abonnementer hos en udbyder.

Det betød et farvel til den ”pris- og gigabyte-kommunikation”, som ellers har fyldt rigtigt meget i alle teleselskabers kommunikation i mange år.

Det gælder også i Telenors seneste reklamefilm, der går i luften i dag, hvor omdrejningspunktet i stedet er danske familiers bredbåndsforbindelser, og hvad de kan bruges til. 

– Det handler om, at vi gør det lidt lettere at være familie ved at samle familiens mobilabonnementer på én regning, holde kundeservicetelefonerne åbne døgnet rundt, udbyde digitale tjenester og levere et mobilnetværk i topform. Summen af alle disse ting gør, at vi oplever vækst i familiesegmentet, siger Telenors kommercielle direktør Lars Thomsen.

Forbrugere bidrager selv

I de to nye reklamefilm bidrager danske forbrugere selv med en stor del af indholdet.Det betyder bl.a., at deres egne videoer præsenteres til tonerne af Tears for Fears’ megahit ”Everybody wants to rule the world”.

Det hænger sammen med, at kampagnen denne gang introducerer Telenors nye ”Del, Gem og Fortæl”-platform, siger Telenors Marketing Director Michael Gamst.

– Det bygger på de indsigter, vi har opbygget omkring de danske familiers behov for at opbevare og dele deres historier og minder, og derfor viser vores nye tv-film meget autentiske klip fra danskernes egne familie-videoalbum, siger han.

Han kan også fortælle, at Telenor er meget bevidste om hele ”Purpose-tankegangen”, der har fyldt meget i den danske og internationale reklamebranche de seneste år.

– For os handler det om at skabe ægthed. Det er ægte folk, der fortæller ægte historier om, hvordan vores produkter gør en families hverdag enklere, siger han.

Der er sket en del siden Polle fra Snave?

– Ja, det er der, men jeg synes faktisk, at der er flere elementer fra den kommunikation, som vi har taget op igen. Det handler også her om nærvær og hvad vores produkter kan bruges til i hverdagen, siger han.

Telenor har fået hjælp til kommunikationen af leadbureauet &Co og det digitale bureau Wunderman, mens OMD er mediabureau. Filmene går i luften i dag på tv.

Se de nye film herunder.