CBB Mobil lancerede i februar kampagnen #Udenfilter, hvor de gule plysdyr, mobilselskabet præsenterede for to år siden i ”Det er stort at være lille”-kampagnen, atter var hovedpersonerne.

Og danskerne har taget kampagnens bærende reklamevideo, ”Livet uden filter” til sig, fremgår det af den seneste opgørelse over de mest populære reklamespots på YouTube herhjemme, YouTube Ads Leaderboard 1. kvartal 2019, hvor den indtager førstepladsen.

I alt har kampagnen opnået syv millioner visninger på tværs af Facebook, Instagram og YouTube. Dertil kommer et samlet engagement på godt 2,5 millioner, fortæller Rasmus Philip, mediestrateg hos & Co.

- Kampagnens budskab er blevet taget godt imod af brugerne med en adliking på 48 procent, og hvis man perspektiverer det til servicebranchens benchmark på 36 procent, så er det et imponerende resultat, mener han.

Rasmus Philip kan også fortælle, at YouTube har været en stor prioritet i medieplanen.

- Her oplever vi, at næsten hele 91 procent af de eksponerede brugere er positive omkring videoen og budskabet. Det betyder, at vi er lykkedes med at trigge de primære mediemekanismer, som vi har stilet imod strategisk fra kampagnens opstart, siger han.

Ved lanceringen fortalte Nikolaj Boserup, Head of Online & Marketing i CBB Mobil, at et af målene med kampagnen også var at løfte CBB Mobils kendskabsgrad.

Hvordan er det gået?

- Vi har opnået et uhjulpet brandkendskab på hele 62 procent, og vores direkte kobling til værdierne transparente og gennemskuelige priserer steget fra 25 procent til 46 procent. Det et resultat, vi alle sammen kan være meget stolte af, siger han.

Kampagnen omfatter også et branded content-samarbejde med TV 2, der påvirker resultaterne positivt, fortæller Nikolaj Boserup.

- De endelige resultater og afrapportering afventer vi dog stadig, men jeg mener, at samarbejdet bidrager med et interessant lag til den samtale, vi har igangsat, slutter han

Her er de mest populære reklamevideoer på YouTube i 1. kvartal 2019:

1.  CBB Mobil: Livet uden filter

2. Sunset Boulevard: Lyden af gode råvarer

ESSVE: Rhythm Of The Everyday

4. Stay Strong Skyr

5. Toyota: Toyota Yaris Hybrid