Instruktøren Andreas Nilsson fra Biscuit har en særlig evne til at tage aldrende action-stjerner og på finurlig vis gøre dem relevante i reklame-sammenhæng.

Det så vi i slutningen af 2013 med den massivt prisvindende Epic Split-film, der stort set ryddede bordet for Grand Prix’er ved award-shows verden over året efter.

Nu har han gjort det igen, og denne gang er det Chuck Norris, Martial Arts-specialisten over dem alle, der deltager.

Det sker i en Toyota-reklamen ”Tough as Chuck” for bilbrandets Tacoma-model, som Saatchi & Saatchi LA er det kreative bureau bag.

Bil erstatter Chuck Norris

Her bliver Chuck Norris, og måske også seerne?, slemt skuffet, da bilen stjæler rampelyset fra ham ved bl.a. at surfe på kæmpebølger, redde et fodboldhold og danse med smukke kvinder i en natklub.

I slutscenen klager Norris endda til sin agent: ”Du har erstattet mig med en bil?”.

Med andre ord en reklamefilm med masser af glimt i øjet, der dog næppe kommer til at hive priser hjem som Volvo Trucks, Forsman & Bodenfors og Folke Film gjorde med Epic Split.

Se med herunder og vurder selv: