Da TV 2 i 2017 tog Danmark med storm med den første ”Alt det vi deler”-kampagne havde reklamebureauet & Co. en finger med i spillet som kreativt bureau. 

Men i forbindelse med den aktuelle kampagne, som TV 2 lancerede i sidste uge, er det ikke tilfældet.

- & Co ikke er blevet valgt fra. TV 2 Marketing har et stærkt, kreativt hold, der dagligt arbejder med Alt det vi deler og en masse andre egenproducerede kampagner. Som udgangspunkt laver vi vores egne kampagner, siger Jacob Weinreich, der er TV-stationens marketingchef.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Han fortsætter:

- Inden for de kommende uger udkommer vi eksempelvis med en stor kampagne til folketingsvalget, der er produceret af TV 2 Marketing - inden for "Alt det vi deler"-universet. Da vi stod foran opgaven med den næste ”Alt det vi deler”-kampagne, var det helt naturligt, at den skulle produceres af det kreative hold i TV 2 Marketing. 

Jacob Weinreich forklarer, at hvis TV 2 vælger at samarbejde med et eksternt kreativt bureau, så er der tale om ”et aktivt tilvalg”.

Kampagnen vandt i sin tid fem løver i Cannes plus stribevis af andre nationale og internationale priser.

Adspurgt om den seneste kampagne ikke ligner en & Co-reklame, lyder svaret fra Creative Director Chaga Signe Bruun:

- Hvis du læser kommentarsporet på Facebook, så synes danskerne, at det ligner en TV 2-reklame.

En tidligere udgave af denne artikel var desværre lidt for upræcis i nogle formuleringer og overskrift. Markedsføring beklager.  

Se filmen herunder:

Credits:

CMO: Jacob Weinreich / TV 2

Head of Branding: Vicky Wassmann Dahi / TV 2

Senior Brand Manager: Kasper Adsbøll / TV 2

Creative Director: Chaga Signe Bruun / TV 2

Kreativ konceptudvikler: Kristian Vestergaard / TV 2

Kreativ konceptudvikler: Thomas Torp / TB

Kreativ: Sophie Leegaard / TV 2

Kreativ: Sebastian Zamorski / TV 2

Kreativ: Jakob Bo Veibel / TV 2

Kreativ: Mark Lauritzen / TV 2

Head of Production: Helle Jensen / TV 2

Produktionsleder: Leonore Skousen / TV 2

Projektleder: Julie Møller Lindblad / TV 2

Instruktør: Christian Holten Bonke

Producer: Nadja Kristensen / New Land

DOP: Kasper Wind

Klipper: Nicolaj Monberg

Lyddesign: Kevin Koch

Komponist: Kristian Eidnes Andersen

Research: Rikke Buxbom / TV 2

Research: Søren Rasmussen / TV 2

Research: Freja Mailund Westh / TV 2

Research: Amalie Rud Seerup / TV 2

SoMe Lead: Lars Aaes / TV 2

SoMe Lead: Samantha Foltmar / TV 2

SoMe manager: Louise Dohn / TV 2

Kreativ: Jacob Nordentoft / TV 2

Kreativ: Thomas Helt / TV 2

Junior Kreativ: Nynne Frost Andersen / TV 2

Digital projektleder: Christian Erik Andersen / TV 2

Still-fotograf: Atli Thor Alfredsson