Sidste år løb TV 2-filmen ”All That We Share”, som &Co, Moland Film og Asger Leth stod bag, med ikke færre end fem trofæer - tre guld, en sølv og en bronze - ved den internationale prisfest Clio Awards, populært reklamebranchens svar på The Oscars.

Og nu er endnu et stykke TV 2-arbejde i spil ved Clio. Denne gang er der tale om en egenproduktion, og det er søster-prisfestivalen Clio Entertainment Award, der er faldet for den danske case.

Filmen promoverer kanalens serie ”En fremmed flytter ind” og pointen er, at det ikke er så svært at blive snydt i kærlighedens navn. Præcis som dokumentarserien også selv viser.

I kampagnefilmen følger man således seks piger, der alle er inviteret på en blind date med ”Casper”.

Hvad de ikke ved er, at ”Casper” bliver skiftet ud to gange under daten, så de reelt er på date med tre forskellige fyre. Ingen af dem opdagede det, før det blev afsløret for dem.

1 mio Facebook-views

Og hos TV 2 vækker nomineringen naturligvis glæde.

- Det er et kæmpe skulderklap at blive shortlistet til en Clio Entertainment Award. Vi er oppe mod nogle af de absolut største brands i verden, og nomineringen her viser, at vores ideer kan måle sig med de allerbedste i branchen, siger TV 2 Marketings Kasper Adsbøll, der var kampagneleder på satsningen, og tilføjer:

- Helt ærligt, så havde vi da vores tvivl om, hvorvidt vi ville lykkes med at ”snyde” de seks piger på daten. Men vi vidste godt, at hvis vi lykkedes med det, så ville vi stå med et reklameeksperiment, som ikke var set før.

Der er lavet lignende forsøg, lyder det fra TV 2, men det er aldrig lykkedes at skifte hele tre personer ud under en date, hvor man har hele sin opmærksomhed rettet mod den person, man sidder over for.

Prisen uddeles ved et show 15. november i Hollywood, hvor aftenens vært er Alfonso Ribeiro - bedre kendt som Carlton Banks fra Fresh Prince in Bel Air.

Se nominering og casefilm her - og selve kampagnefilmen herunder.

En Fremmed Flytter Ind - På date med "Casper" from TV 2 Marketing on Vimeo.