Der har været medvind på cykelstierne for Carlsbergs reklamefilm med den danske skuespiller Mads Mikkelsen i front, siden serie ”The Danish Way” tog sin begyndelse i 2017.

Nu ser to nye film dagens lys: En 50 sek. film "The Delivery" og en kort 15 sek. film, hvor den cyklende filosof spillet af Mads Mikkelsen fortæller om den nye bæredygtige emballage til Carlsbergs six-pack øldåser.

Den første film skriver sig fint ind i seriens tradition med Mads Mikkelsen i rollen som den cyklende filosof bevæger sig rundt til forskellige kendte eller typisk danske destinationer og dermed understreger Carlsbergs danske herkomst.

Denne gang foregår turen på Christiania-cykel, og den starter på Bakken i Dyrehaven. Derefter går turen gennem et bageri, der laver kanelsnegle, og til sidst når Mads Mikkelsens filosof-figur frem til en Carlsberg-bar i en af Danmarks få art deco-bygninger, Stærekassen, på Kongens Nytorv ved siden af Det Kongelige Teater.

Undervejs fortæller Mads Mikkelsen om opfindelser, der kendetegner Danmark, og vi hører om hvordan et ekstra hjul til cyklen skabte den berømte danske Christiana cykel - om det danske twist, der har skabt dansk wienerbrød, og selvfølgelig også om de små forbedringer, som Carlsberg har opfundet gennem tiden, der er årsagen til, at bryggeriet i dag kaldes for den måske bedste øl i verden.

Six-pack uden plast

Den anden og kortere film er optaget i Carlsbergs grundlægger, brygger J.C. Jacobsens bolig i Valby.

I filmen fortæller Mads Mikkelsen, stadig i rollen som den snart velkendte filosof, om den nye bæredygtige emballage til Carlsbergs six-pack øldåser.

- Snap Pack innovationen er nu rullet ud i Storbritannien, Norge og vores hjemmemarked, Danmark, og den nye kortfilm illustrerer, at Danmark er kendt for at tage bæredygtighed alvorligt, men også Carlsbergs ambition om at hjælpe forbrugerne med at leve mere bæredygtige liv, siger Jeppe Boel, der er Marketing Manager for Carlsberg i Danmark.

Snap Pack'en er en del af Carlsbergs bæredygtighedsprogram Together Towards ZERO, der sigter mod at reducere CO2 og vandspild i produktionen. Ifølge bryggeriets beregninger vil Snap Pack eliminere op til 76% af den plastik, der anvendes i traditionelle multipacks.

Begge de to nye film er som de tidligere produceret af bureauet Fold7, og her siger Ryan Newey, grundlægger og Chief Creative Officer, i en pressemeddelelse:

- Carlsberg-historien er så rig, at det er udfordrende at bestemme hvilken del af historien, der skal deles hver gang. Vi ønskede at skabe film, der illustrerer alt som Carlsbergs unikke danske filosofi har at tilbyde, samtidig med at de stigende miljøproblemer, vi står over for, tages alvorligt.

Og værsgo - de to nye Carlsberg-film.