Lige nu pryder over tre mio. unikke label-designs Danone-brandet Aqua d’Ors vandflasker i butikkerne, og budskabet er ikke til at tage fejl af: Ingen er ens.

Bag den nye kampagne står Danone samt designbureauet Everland og reklamebureauet Another, der har haft det fælles kreative ansvar for Aqua d’Or siden foråret 2017.

De mange designs af etiketterne er skabt i samspil mellem menneske og maskine.

Den danske illustrator Emil Kozak har nemlig skabt et designsystem, der er blevet sammensat på millioner af forskellige måder ved hjælp af HP’s “Massive Versioning”-teknologi.

En større repositionering

Kampagnen er en del af en større strategisk repositionering, som Everland og Another har hjulpet Danones danske vand-brand Aqua d’Or med at definere, designe og aktivere.

Kampagnen skal styrke Aqua d’Ors position som et ”urbant, kreativt premium brand, der rammer en målgruppe der både vil føle sig unikke og samtidig være en del af et fællesskab”.

Samarbejder på flere brands

Kampagnen, der gik i luften over sommeren, er bare en af flere samarbejder mellem Everland og Another, der deler det strategiske og kreative ansvar for Aqua d’Or-brandet.

Et samarbejde der er startet med en fælles tilgang til, hvordan man bygger brands, og som yderligere er blevet forstærket af, at de er flyttet ind i samme bygning, forklarer Thomas Gamst, adm. Direktør i Everland.

- Vi oplever tit, at vores brandstrategi og produkt- og identitetsdesign bliver misfortolket, når kampagner skal eksekveres af reklamebureauer. Derfor giver samarbejdet med Another os mulighed for at tænke design og aktivering sammen fra start, hvilket er en kæmpe fordel for kunden, siger han.

Vil skabe integrerede brands

Thorkild Bjerre, Creative Director og partner hos Another, bakker op:

- Det er i samspillet mellem produkt og kommunikation, at stærke brands bliver bygget. Ved at tænke de to ting sammen fra start, kan vi sammen med Everland skabe integrerede brands, hvor fortællingen bliver tænkt ind i produktet fra start. Det kender jeg ikke mange af de store reklamebureauer, der kan, slutter han.