Den charmerende lille video, hvor popstjernen Lukas Graham overrasker nogle af de fans, der har lyttet mest til bandets sange, er blevet en af de største kampagne-succeser til dato for teleselskabet.

Videoen, som YouSee fik lavet som optakt til sidste lørdags koncert, Lukas Graham & Friends, i Boxen i Herning, er i hvert fald gået lige i hjertet på danskerne: Allerede inden for de første 24 timer blev den set mere end 1,5 mio. gange, og siden da er antallet af views vokset yderligere.

Flere end 2,5 millioner visninger på Facebook og næsten 900.000 afspilninger på YouTube er det i skrivende stund blevet til, og ifølge både Facebook og Google er det helt utrolig flot.

- Vi kan se, at Lukas Grahams overraskelsesfilm er nået ekstremt bredt ud til målgruppen. Derudover er det bemærkelsesværdigt, hvor lang tid folk har brugt på at se på indholdet, siger Daniel Käfer, der er Country Manager hos Facebook Danmark, og han får opbakning hos Google:

- YouTube giver virksomheder mulighed for at styrke relationen med nuværende og nye kunder gennem engagerende historiefortælling - og netop det har YouSee gjort med succes i samarbejde med Lukas Graham. Videoen formår at vække interesse og fastholde forbrugerens opmærksomhed, siger Christel Hansen, der er Industry Manager hos Google.

Skaber stolthed hos alle

Og hos parterne bag kampagnen - herunder Universal Music, CP+B Copenhagen og online markedsføringsbureauet IIH Nordic - er der ikke overraskende stor tilfredshed med resultaterne:

Valentina Merolli, der er Account & Artist Relations Manager hos Universal Music Danmark, der i flere år har samarbejdet med TDC Group om koncerterne TDC Play Live, siger, at grundidéen var at lade musikken udtrykke, at sammenhold gør stærkere - både når en verdensstjerne som Lukas Graham samler sine musikalske venner, og når TDC Privat sammenlægges med YouSee.

- Samtidig viser kampagnen på bedste vis, at musik fremkalder følelser – og da vi i dag ved rigtigt meget om musikforbrugerne, kan den rette anvendelse af data og insights fremme disse følelser. Vi er derfor stolte over, at konceptet performer på både de bløde og hårde værdier og skaber relevans for alle parter: YouSee, forbrugerne og artisterne, siger hun.

Begejstringen deles hos CP+B Copenhagen, hvor kreativ direktør Kristoffer Gandsager siger:

- Vi er rigtigt glade for samarbejdet med YouSee, Lukas Graham og de øvrige partnere. Projektet bekræfter reglen om, at det gode samarbejde skaber gode resultater.

Han suppleres af Mads Bøgh Larsen, Senior SEM Specialist hos IIH Nordic, der kalder hele processen for spændende. Fra planlægning til eksekvering:

- Vi fandt hurtigt ud af, at en agil, datadreven allokering af fokus og budgetter på tværs af kanalerne med et tryk baseret på performance var et stærkt udgangspunkt for optimering af kampagnen. Nøglen viste sig at være en kombination af de flotte kreativer med stærke budskaber og en målretning med fokus på værdifulde segmenter, slutter han.

Se eller gense videoen her.