CBB træder nye marketingstier i en ny kampagne, hvor der ikke tales om lave priser, men opfordres til et opgør med den perfekthedskultur, der råder på de sociale medier. & Co. står bag kampagnen, og du kan se med her.
15. februar 2019Codan vil med en ny kampagne vise, hvor dårlige bilister danskerne egentligt er. Bag kampagnen – der bl.a. rummer et filmet eksperiment, hvor 15 ud af 15 erfarne bilister dumper en kombineret køre- og teoriprøve – står & Co. Se med her.
14. februar 2019Kan du huske burgrisen fra Dyrenes Beskyttelse og bureauet Mindshare? Kampagnen gav i sin tid anledning til ny dansk lovgivning – og nu rykker grisen på museum i New York.
12. februar 2019To bureauer blev for godt et års tid til Togbureauet og nappede DSB’s reklamebudget på 60 mio. kroner. Nu er de første film klar til TV og biograf, og strategien bag er: ”Glem toget. Det handler om kunderne”. Se med her.
12. februar 2019Reklamebureauerne Envision, Nørgård Mikkelsen og Hjaltelin Stahl står bag aktuelle kampagner fra henholdsvis Carletti, Rynkeby og Krifa, der på vidt forskellig vis forsøger at få danskernes opmærksomhed. Se med her.
07. februar 2019En barsk Instagram-kampagne fra Danner og MediaCom Beyond Advertising skabte opmærksomhed, engagement – og henvendelser til krisecenteret, hvilket var målet. Men der er lang vej til en reel adfærds-effekt, siger ekspert.
05. februar 2019Formand for brancheudvalg vurderer, at Falcks sværtekampagne mod BIOS kan skade hele pr-branchen. Falck undskylder, men svarer ikke på en række spørgsmål.
31. januar 2019Konkurrencerådet vil melde Falck til Bagmandspolitiet for at have sværtet konkurrenten BIOS så grundigt til, at selskabet blev tvunget ud af det danske marked. Tre kommunikationsbureauer eller konsulenter eksekverede.
31. januar 2019Dagligvarekæden Faktas tyske butikker snupper førstepladsen på YouTubes seneste liste over de mest populære reklamespots i Danmark. Også Lidl, BKI Kaffe, Stofa og SAS er med i Top 5.
30. januar 2019Var det noget med en "let rejsekuffert til den lille flygtning"? Danmarks Indsamling og We Love People har fået danskerne op af sofahjørnerne med en "webshop", der sælger accessories til bl.a. barnebrude og unge prostituerede.
28. januar 2019Carlsberg er i luften med to nye film i serien ”The Danish Way” med Mads Mikkelsen i hovedrollen. Den ene har bæredygtighed som tema – den anden handler om bryggeriets danske rødder. Se med her.
25. januar 2019Rådet for Sikker Trafik lægger nu tal frem, der – ifølge rådet – viser, at ”lægger”-kampagnen virker. Samtidig erkender man, at det er svært at måle adfærd i trafikken.
23. januar 2019Rådet for Sikker Trafik er aktuel med en ny kampagne, der er bygget på blandt andet hjernemekanismer, forklarer Knuth fra Bates Y&R, der står bag arbejdet. Hjerneforsker er skeptisk.
23. januar 2019En ny pro bono-kampagne fra Mindshare skal skabe opmærksomhed omkring en mere konstruktiv nyhedsformidling. Se kampagnefilmen, som forleden havde premiere på Global Constructive Conference i Genevé, her.
23. januar 2019For fjerde år i træk hædrer Dansk Reklame Film årets bedste biografreklame herhjemme. De fem finalistfilm – som forskellige bureauer står bag – er fundet. Se dem her.
23. januar 2019Rap-ikonet Snoop Dogg nøjes ikke med at være reklame-blikfang i en ny kampagne fra fintech-virksomheden Klarna - han køber også en del af selskabet. NORD DDB er bureau på satsningen, der også har et dansk fingeraftryk.
21. januar 2019Danske Mano får snart opfyldt en af de helt store reklamedrømme, da det unge bureau er med på holdet bag Procter & Gamble-brandet Olay's første Super Bowl-reklame.
21. januar 2019Fagforeningen HK er i luften med en ny reklamefilm, der opfordrer medlemmerne – og danskerne generelt – til at prale noget mere. Se filmen, som & Co. står bag, og Bacon har produceret – her.
17. januar 2019QuickPot hittede sidste år med to reklamefilm med Stig Tøfting i hovedrollen, så nu er værkstedskæden på gaden med en ny, hvor et stempel skaber forvirring. Se med her.
17. januar 2019Den digitale investeringsløsning ”June by Danske Bank” skal positioneres som en ny og nemmere måde at spare op på og er derfor i samarbejde med sit kreative bureau i luften med ny brandfortælling. Se ny film her.
16. januar 2019