Articles tabs

Courses tabs (CT)

  • Help-partner i stafet: Danmark kan fremstå som et paradoks

    Hver fredag slutter en marketing-profil sætninger. Vi kalder det fredagsstafetten. I denne uge er det Palle Diederichsen, partner ved Help Create, der er blevet sendt til tasterne af Mads Cramer fra Saxo Bank med spørgsmålet: Med din erfaring fra London kan vi så overhovedet noget i Danmark, når det kommer til digitale marketingløsninger? Og hvor er udviklingspotentialet for danske bureauer og virksomheder, hvis vi sammenligner os med resten af verden?

    16. november 2018
  • Machine learning fortæller hvad. Du vil også vide hvorfor

    Machine learning har enormt potentiale, men risikoen ved at følge det blindt er, at du aldrig selv bliver klogere. En ekspert husker os her på, hvorfor vi bør overveje formålet med machine learning.

    16. november 2018
  • Hvad er forskellen på AI, Machine- og Deep learning?

    De fleste marketers vil sikkert rigtig gerne i gang med lidt AI. Men hvordan er det nu med AI og machine learning? Og hvad med det der deep learning? Få styr på begreberne her.

    15. november 2018
  • "Den overdrevne stræben efter det næste job gør mig ærgerlig"

    - Det slår mig, at jeg selv er blevet del af en kultur, hvor job næsten skiftes oftere, end folk gør hovedrent, skriver Joakim Korslund, der inden folkepensionen kan nå at have 17 forskellige job, hvis han følger en særlig årsregel...

    15. november 2018
  • & Co.-profil: Vi skal da også have en podcast

    Podcast er et genialt format, men desværre ligner for mange podcast noget, der udkommer for at signalere, at et brand er moderne og har noget på hjerte, mener Morten Saxnæs fra & Co.

    14. november 2018
  • Den gode, den onde og den måske grusomme historie

    Søren Thure Milkær kommer i dagens klumme med en stribe gode råd om storytelling med udgangspunkt i Scandic, Danske Bank og Pandora.

    14. november 2018
  • 5 takeaways fra Native Advertising Days 2018

    Native Ads vokser, og forventes i Danmark at udgøre 19 pct. af det totale marketing budget i år, viser en analyse fra Native Advertising Institute. Adam Abelin fra buzzanova rapporterer fra Berlin.   

    14. november 2018
  • Nye værktøjer må ikke trumfe mennesker på sociale medier

    Det lyder banalt. Men det er uendeligt vigtigt, at marketingafdelingen ikke taber overblikket i de talrige kanaler, værktøjer og strategier. Det er stadig mennesket, der skal være i centrum, mener ekspert.

    13. november 2018
  • Bæredygtig dagsorden udfordrer brandingens mantra om WHY

    10 dogmer for fremtidens stærke brands gør op med WHY, som den absolut afgørende forudsætning for at få ledere og medarbejderne op af stolene, ud af deres komfortzone. For virksomheder, der vil verden noget, handler det i fremtiden om HOW.

    13. november 2018
  • DE GRATIS GLÆDER: Her er tre vigtige råd

    Heidi Højmark Helveg er advokat (L) med speciale i markedsføringsret og persondataret. Hun er partner hos Integra Advokater og blev i 2014 medlem af markedsføringslovs-udvalget. Heidi, der skriver hver anden tirsdag, gør os klogere på, hvad der er op og ned i juraens land.

    13. november 2018
  • "Sex er sundt"

    Hver anden mandag skriver den kreative strateg Sara Rosa Oppermann om sine egne erfaringer, om mænd og kvinder, kunder, kolleger, om at være semi-ung kvindelig leder, om tabuer og alt det andet, som mange tænker - men få tør sige højt.

    12. november 2018
  • "Samfundsansvar er fint – men kald det hvad det er"

    Jeppe Veddinge er direktør i Radius og har netop rundet de 20 år i pr-branchen. Jeppe, der skriver hver anden torsdag, har over årene opsparet stærke holdninger til kvalitet, effekt og virkemidler.

    07. november 2018
  • Den amerikanske valgkamp blev (igen) udkæmpet på de sociale medier

    Hvilken rolle har de sociale medier spillet i midtvejsvalget? Det spørgsmål besvarer SoMe-eksperten Catharina Persson her.

    07. november 2018
  • "Jeg ringer til kundeservice - der er dog det problem, at..."

    Bo Velling-Theisen er direktør for Marketing & Retail hos Brødrene Dahl, hvor han har været med til at gentænke og udvikle markedsføringen. Bo kører på med omnichannel og skriver hver anden onsdag om en branche i opbrud – og alle de muligheder det giver og de forandringer, det fører med sig. 

    06. november 2018
  • "Hvis Mads Skjern ankom til Korsbæk i 2018..."

    Martin Graeser er CEO og Founding Partner hos Kvantum Copenhagen ApS, der specialiserer sig i eCommerce marketing. Martin, der skriver hver anden mandag, argumenterer for de særlige krav til kompetencer og organisering, der følger med digital markedsføring. Han er ikke bleg for at kaste sig ud i en diskussion om de etiske og politiske dilemmaer, der melder sig, når teknologien buldrer derudaf. 

    05. november 2018
  • "Mange forstår ikke hvad jeg har læst og kan"

    Joakim Korslund er formand for Dansk Markedsføring Studerende i København og Assistant Consultant hos Kunde & Co. Derudover studerer han på CBS, hvor han blandt andet er ved at færdiggøre en kandidat i Intercultural Marketing. Joakim skriver hver anden torsdag om branchen, som den tager sig ud, når man er i gang med at kickstarte  karrieren.

    01. november 2018
  • De sociale medier rykker hurtigt. Rykker du med?

    Messaging, markedsplads og VR/AR: Sociale medier overtager flere og flere funktioner i dagligdagen, næsten umærkeligt. Det stiller nye krav til markedsføring og åbner for gevinster, hvis man rammer forandringerne rigtigt. Mikael Lemberg fra Falcon.io udlægger fire tendenser, der enten er i gang eller på vej.

    31. oktober 2018
  • Går du alene hjem eller får du den første dans - plus det løse?

    Søren Thure Milkær er selvstændig content creator og strategisk rådgiver. Han er uddannet journalist og har siden 2000 arbejdet med contentdrevet markedsføring. Søren skriver hver anden onsdag om blandt andet content marketing, digitale medier, storytelling/-doing og relationer mellem brands og mennesker.

    30. oktober 2018
  • Undgå den store bødeblok: Fem simple veje væk fra skjult reklame

    Heidi Højmark Helveg er advokat (L) med speciale i markedsføringsret og persondataret. Hun er partner hos Integra Advokater og blev i 2014 udpeget af erhvervs- og vækstministeren som medlem af markedsføringslovs-udvalget. Heidi, der skriver hver anden tirsdag, tager gerne aktuelle emner under kærlig og kontant behandling - og gør os klogere på, hvad der er op og ned i juraens land.

    30. oktober 2018
  • "Jeg oplever en tendens til at denne sygdom spreder sig"

    Hver anden mandag skriver den kreative strateg Sara Rosa Oppermann om sine egne erfaringer, om mænd og kvinder, kunder, kolleger, om at være semi-ung kvindelig leder, om tabuer og alt det andet, som mange tænker - men få tør sige højt. 

    29. oktober 2018