KLUMME: Influencer-banchen får skudt mange ting i skoene, men for et bureau som WeAreCube må vi ærligt indrømme, at vi ikke kan genkende kritikken. Vores branche er i rivende udvikling, men vi har i aldrig været dygtigere til at håndtere ”den", end vi er lige nu. 

At købe medietid på influenters kanaler kan godt føles lidt uoverskueligt, især hvis man er vant til at spendere sine annoncerkroner hos Google og Facebook eller via radio eller TV. Influencer Marketing er lidt kaotisk, fordi hver influent er sit eget lille medie, med egen prissætning og pakkeløsninger.

Hos WeAreCube arbejder vi dog meget mere strategisk med priserne end andre i branchen. Vi CPM-regulerer vores priser ud fra reel data som gennemsnitlige impressions og visningstid. Det er priser, du derfor nemt kan holde op i mod resten af dit digitale annoncebudget.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

KPI’er og målbarhed?

Danske virksomheder ville ikke bruge over 100 millioner kroner i 2018 (og det dobbelte i 2020) på influencer marketing, hvis det ikke førte til målbare resultater. Lige så vel ville markedet heller ikke vokse, hvis der ikke kunne måles via data, sættes reelle KPI’er og ses en mærkbar ROI (hvis det, vel og mærke, er en af KPI’erne).

I WeAreCube arbejder vi med helt faste rammer for enhver kampagne. KPI’erne sættes af kunden i fællesskab med Cube og viderebringes til influenten, der kommer med feedback. På den måde skræddersyr vi den mest optimale kampagne til formålet. Det får du ikke på andre medier.

Målbarhed er der også masser af - alt materiale udkommer jo netop på platforme som er de bedste til at indsamle data (lidt for gode nogle gange...). Social-analytics er bare ét af de redskaber, vi bruger hos WeAreCube til at analysere en kampagnes performance. 

Styr på loven?

Som annoncør skal man kunne stole på, at det medie/den influent, man arbejder med, lever op til markedsføringsloven. Det er altafgørende for at kunne arbejde professionelt i branchen. Og for at være ærlig, så er det ikke alle influenter der har helt styr på de regler. Fuldtidsbloggere og de professionelle influenter kan oftest reglerne til punkt og prikke, men vi ser en tendens til, at det faktisk er de midaldrende TV-værter, reality-deltagerne og mikro-influenterne, der halter bagefter.

Det er nøjagtig derfor, vi som professionelt agency har relevans hos de kunder, der gør Influencer Marketing til en del af deres marketing-mix. Vi er nemlig specialister i at guide og håndtere influenter, så du får mest muligt ud af din kampagne. Med snart fem års erfaring i en branche, der lige har rundet sin fem-års fødselsdag, og med data fra mere end 3000 kampagner er vi bedre rustet end de fleste. 

I en marketing-verden, hvor flere og flere virksomheder investerer i person-baseret-markedsføring som for eksempel Influencer Marketing, og budgetterne ligeledes falder på "traditionel markedsføring", er det også på tide at re-tænke sine agency-samarbejder.

Behovet for et nyt type agency er her allerede. Et agency, der er specialister i netop Influencer Marketing, og kan arbejde strategisk med de udfordringer, du som marketingchef oplever på de nye medier. Her går WeAreCube forrest og er ikke bange for at sætte dagsordenen.

Vi ved, hvordan vi sikrer en solid ROI med influenter, og hvordan du skaber effektfulde brand awareness-kampagner med de rette personligheder. Vores kunder er nogle af de største brands i Norden som H&M, Fritz Hansen, Coca-Cola, BMW, Air France, Goodiebox, DSB og NA-KD, der alle vender tilbage gang på gang.

Det er vel nok det stærkeste bevis på, at branchen ikke er en døgnflue, og at de, der beskriver branchen sådan, er blevet overhalet indenom.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Opdatering: I afsnittet "Danske virksomheder ville ikke..." stod der tidligere "100.000 millioner". Det er rettet til "100 millioner."