KLUMME: Vores kunderelationer har altid været det vigtigste. Det er de for alle i erhvervslivet, og de er fundamentet for vores størrelse, udbredelse og kompetenceniveau. Den tanke fik os til at stille et spørgsmål tilbage i 2016: Gør vi nok for at værne om kundernes loyalitet?

Man kan ikke købe sig til venner, man kan allerhøjest gøre dem glade på den korte bane, men det gør ikke vennerne loyale. Derfor oprettede vi loyalitetsprogrammet Klub Dahl, hvor kunder kan optjene point ved køb for at værne om kundernes trofasthed. 

Det interessante er, at forholdet til installatørerne, vores kunder, har udviklet sig til mere end vores grundidé. De optjente point står ikke bare og samler støv eller benyttes kun til gaver, vi ser også vores kunder benytte loyalitetsklubben til uddannelse, forretningsudvikling, inspirationsture og marketinghjælp. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Kort sagt får medlemmerne sparring til det, som er svært, når firmaet ikke har ressourcer til back office-funktioner, men holder fokus på at skabe resultater for deres kunder i hverdagen.
Pointen er, at moderne virksomheder ikke skal opfatte loyalitet udelukkende som merkøb. Der skal være plads til at hæve sig over det mest åbenlyse som pris, pris, pris - og skabe interesse for kompetenceudvikling og inspiration.

Vores simple klub-idé viser, at kunder har lyst til og mod på at udvikle deres egen faglighed. Det koster lidt på den korte bane for udbydere af loyalitetsprogrammer, men jeg tror, at man vinder i det lange løb. Hvis man tør og vil have sine venner tæt på, giver det helt nye dimensioner og dybde i relationen.

Vores medlemsskare voksede til langt mere end, vi havde turde håbe på. I sidste ende handler det jo om at værne om kundernes trofasthed ved at imødekomme deres interesser og udvide deres horisonter. 

Loyalitetsklubben har for eksempel lige inviteret medlemmerne og deres familier til forpremiere på Frost 2 over hele landet. Billetterne blev udsolgt med det samme, og for mig viser det en anderledes måde at skabe loyalitet på. 

Der er i dag stor efterspørgsel efter loyalitet og kunderne vil gerne være med, så længe de får noget igen som har en værdi.

Derfor kan det engang imellem gøre en forskel ikke at fokusere på pris og mersalg, men se indad som virksomhed og give kunderne noget tilbage. 

Vi arbejder videre og tror på en tæt relation skaber værdi - også i år 2020.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.