Klumme: Er det personlige møde lige så vigtigt som det digitale? Hvordan møder du kunden på de digitale medier såsom Instagram, LinkedIn m.fl., og har I en strategi for, hvorledes I udnytter de forskellige touch-points med kunderne?

Min holdning er klart, at det personlige møde ikke kan erstattes med SoMe eller andre digitale muligheder - men at der er mange muligheder for at optimere kundeoplevelsen, og her er de digitale muligheder helt uundværlige.

Vi skal være der, hvor kunden er - og når kunden er klar til at møde os.

Når dine kunder besøger din hjemmeside, din butik, jeres sælger i telefonen, Facebook eller LinkedIn, får kunden så en sammenhængende oplevelse, eller lever kontaktpunkterne hver for sig. Og skal de det, eller har du bevidst valgt at differentiere medierne i forhold til formål og kundesegment. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Jeg tror på, at du skal møde kunderne på en måde, så dine kundeløfter skinner igennem, uanset medie. Er det et billedsprog eller en verbal kommunikation, eller er det en digital dialog eller en e-mail, hvor du ønsker en bestemt handling?

Der vil være en oplevet forskel på en fysisk butik og for eksempel fotos på Instagram, men kunden skal efterfølgende sidde tilbage med den følelse, at det vi lover, det gør vi også. 

Selvfølgelig må kunden ikke være i tvivl, hvorvidt de besøger det samme brand på tværs af kanaler. 

Enig så langt - men at arbejde ens med kommunikationen, mener jeg er en fejl. 

Skal vi have en brandguide pr kanal, eller er det nok med, at der er en rød tråd ved at arbejde med vores kundeløfter, og så få dem til at leve og tilpasse kommunikationen hertil? 

Der er mange touch-points, og hvad skal vi være for hvem, hvorfor og hvornår – og med hvilke midler?

Kan du bygge dit brand på LinkedIn på samme måde som på Facebook? Det virker til, at nogen prøver dette, og det gør ikke noget godt for dit brand.

Med de mange muligheder vi har for at markedsføre os, så skal vi være bevidste om, hvilke medier der passer bedst til hvilke budskaber. 

Er de bedste medier dem, som vi kan måle på? Hvordan sikrer vi, at effekten af den personlige kontakt, den faglige sparring også bliver værdisat?

Det er meget vigtigt at kunne nå ud til kunderne både via ATL- og BTL-aktiviteter. Men jeg er ikke sikker på, at vi optimerer vores markedsføring i forhold til både budskaber og kanaler. 

Hvordan vurderer du, hvor mange ressourcer I skal benytte på ATL vs BTL og hvorfor - eller er det fordi BTL er nemme et tilgå?

Jeg oplever, at flere virksomheder benytter de kanaler, de nu engang har til rådighed og som er lette at tilgå, men uden at de kritisk har en strategi for, hvad de vil være for hvem, hvorfor og hvordan…

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.