KLUMME: Den første uge er gået – det er tid til at gøre status over, hvad jeg har lært i den første tid i min nye stol.

Mange vil Dansk Markedsføring det godt. Det kan jeg se i min indbakke, og det mærkede jeg, da Rambuk-festlighederne løb af stablen torsdag aften. I øvrigt: Tak for en hyggelig og sjov aften!

Flere har efterlyst flere eksempler på, hvad andre har lært, begået af fejl og i det hele taget erfaret i forbindelse med eksempelvis kampagner. Flere er også nysgerrige på, hvordan andre håndterer fremtiden og de muligheder og fælder, der ligger og venter rundt om hjørnet. 

Altså efterlyses der mere af det, man kan kalde brugbare kig ind i andres maskinrum. Det vil vi rigtig gerne dyrke.

Men det kræver også, at der er kilder, som har lysten og modet til at stille sig frem. Også når der er blevet begået fejl.

I mandags skrev jeg, at det først og fremmest var fedt, men også angstprovokerende at skulle begynde her på Nordre Fasanvej. Et helt nyt hus i en helt ny branche.

I ugens løb har jeg haft god lejlighed til at dykke ned i, hvordan især redaktionen fungerer, ligesom der har været plads til at gøre sig en del overvejelser over, hvad der skal ske.

Det arbejde fortsætter i næste uge, hvor jeg også er så heldig at have en række kaffeaftaler i kalenderen. For det kan stadig være lidt af en udfordring at vide, hvad der er bullshit og big business i denne branche.

Her på falderebet skal der lyde et stort tak for en meget, meget fin modtagelse både her i huset og hos jer derude.

Husk at du altid er velkommen til at skrive til mig. Især hvis du har en god ide, et input, en skæv tanke, et spørgsmål eller noget helt femte - skriv til: ufo@markedsforing.dk.

God weekend!