De negative Gillette-kommentarer fik stor opmærksomhed, med der var faktisk også ret store grupper, som var meget positive, og som ovenikøbet sagde, at de kunne finde på at skifte til Gillette på grund af reklamen, minder lektor Gry Høngsmark Knudsen os om.
21. februar 2019Det kan godt være, at traditionel reklame dør, men markedsføring dør ikke: Så hvordan beholder du jobbet, når generisk massekommunikation bliver til individualiseret micro-dialog? Det har Søren Thure Milkær et godt bud på.
20. februar 2019"Tænk dig om", lyder det bl.a. fra advokat Heidi Højmark Helveg i sin klumme, der denne gang handler om professionel brug af billeder af personer.
19. februar 2019Hvordan arbejdede man i DR med kommunikationen i det ”usædvanlige” 2018? Det giver kommunikationschefen et indblik i her.
18. februar 2019Hver fredag slutter en profil sætninger. Vi kalder det fredagsstafetten. I denne uge er det Frank Jepsen, co-founder for venture-designfirmaet Parabolic i Aarhus, der er sendt til tasterne af Tyge Vonsbæk med spørgsmålet: Hvilken rolle skal blockchain spille i fremtidens forretningslandskab, hvor design også spiller en væsentlig rolle?
15. februar 2019Facebook er en teenager, som deler vandene. Men her nævner Jeppe Veddinge fem grunde til at fejre det sociale medie.
14. februar 2019Martin Lund Nielsen, partner i Kudos Kommunikation, skyder med skarpt mod en stribe profiler fra branchen, der fremstår "selvforelskede" og "virkelighedsfjerne", når de udtaler sig om Falck-skandalen. Læs med her.
13. februar 2019SAS har meddelt, at selskabet skal bidrage til at nedbringe luftfartens CO2, men hvorfor er bæredygtighed det nye sort, spørger Bo Velling-Theisen.
13. februar 2019Man bør overveje at afblæse den kreative del af pitches. Ikke på grund af manglende honorarer eller spild af bureauernes tid, men på grund af risikoen for en fejlslagen langsigtet investering, skriver Morten Hershøj, adm. direktør i Another.
12. februar 2019Alle har forstået at influencer-marketing findes, men alt for få forstår, hvordan det faktisk fungerer, skriver Nadia Jakobsen.
12. februar 2019Amazon bliver næppe menneskehedens bedste ven, skriver Martin Graeser i denne klumme.
11. februar 2019Afdelingen er den største meningsdræber, vi har, lyder det fra PFA's kommunikationsdirektør i denne klumme.
11. februar 2019Hver fredag slutter en profil sætninger. Vi kalder det fredagsstafetten. I denne uge er det Tyge Vonsbæk, Managing Director for designbureauet Designit i Aarhus, der er sendt til tasterne af Hannu Vangsgaard med spørgsmålet: Jeg hørte en præsentation, hvor du sagde, at du vil gøre op med den traditionelle forretningsmodel for et bureau. Du siger, at…
08. februar 2019Zuckerbergs problemfornægtende uansvarlighed nødvendiggør en reaktion fra annoncørerne. Alle taber, hvis Facebook får lov at vinde, skriver Martin Graeser.
06. februar 2019Ugens nye ord fra den 112-årige er: The Fake Why. Sådan lyder det fra Søren Thure Milkær i denne klumme.
06. februar 2019Er du lovlig på LinkedIn? Sådan spørger advokat Heidi Højmark Helveg i sin klumme, der handler om professionel brug af det sociale medie.
05. februar 2019Hver fredag slutter en profil sætninger. Vi kalder det fredagsstafetten. I denne uge er det Hannu Vangsgaard, CEO Grafik On Demand, der er blevet sendt til tasterne af Anders Cederholm med spørgsmålet: Hvordan er det at gå fra en flot stilling i en stor organisation til lige pludselig at være i spidsen for en mindre start-up?
01. februar 2019De afsenderorienterede indlæg med nye kunder, foredrag og nyvundne priser er fortid, skriver Casper Pedersen.
01. februar 2019Lyttes der med, når vi snakker? Eller bliver Facebook, Google og alle de andre stadig bedre til at målrette gennem de data selskaberne får fra vores adfærd og nedfældede ord? Jeppe Veddinge kommer med sit bud.
31. januar 2019I en digital tid, hvor virksomheder indsamler data om alt og alle og alting bliver målt og vejet, er det kreativiteten, der skaber fremdrift og nye markeder for virksomheder, mener Jesper Strøm Madsen, der er partner hos Frankly.
30. januar 2019