Endnu engang er julen lige om hjørnet, og dermed også tiden for Operation Julegaveregn.
Det er tredje år i træk, at projektet indsamler penge i december måned, med det ene formål at sikre de 3500 anbragte børn, på danske børnehjem, penge til flere julegaver.
En af initiativtagerne bag Projektet, som blev startet i 2007, David Bastian-Møller, siger:
– Statens takst for julegaver til de børn, der bor på børnehjem er i år justeret til 196 kroner pr barn, og sammenlignet med den mængde gaver, som børn ofte ellers modtager, er dette et meget symbolsk beløb. Derfor samler vi endnu engang ind i år, således at vi den 20. december 2009 kan fordele de indsamlede midler til børn på børnehjem via Foreningen af Danske Døgninstitutioner for Børn og Unge (FADD).
Ny hovedsponsor
Til indsamlingen i år har Julegaveregn desuden fået sig en hovedsponsor i form af Gavefabrikken A/S, som hvert år leverer julegaver til en lang række danske virksomheder og organisationer.
Gavefabrikken giver et pengebeløb og og eksponerer desuden Julegaveregn for sine kunder, på sit website m.m.
Desuden har Gavefabrikken skabet en særlig gave på sit eget site, som består af en donation til Julegaveregn og et familiespil.
Direktør Nikolai Kiim fra Gavefabrikken siger:
– Når vi giver julegaver til vores børn, er det for at glæde dem, men også for at fortælle dem, at de er noget særligt. Børnene på danske børnehjem er ikke altid så heldige, at deres forældre har overskud til at give dem en gave til jul. Vi synes det er vigtigt at disse børn får en god julegave, så de også mærker, at de er noget særligt. Derfor har vi valgt at være hovedsponsor og støtte Operation Julegaveregn i deres arbejde med at indsamle penge til børnehjemmenes indkøb af julegaver.
Har allerede givet mere
Hos Operation Julegaveregn er David Bastian-Møller også glad for samarbejdet.
– Vi er naturligvis meget glade for det økonomiske bidrag og støtten fra Gavefabrikken. Det betyder meget for en lille ”organisation” som vores.
Men også eksponeringen over for de større virksomheder, som Gavefabrikken er i kontakt med, betyder meget.
– Vi har i de foregående år haft god succes med at skaffe penge via mere traditionelle kanaler som sms og vores egen hjemmeside samt via vores
Facebook-gruppe. Men med tiden skal vi blive meget bedre til at samarbejde med og opnå donationer fra erhvervslivet. Vi har i øvrigt allerede modtaget en donation på kr. 10.000,- fra en større dansk fødevarevirksomhed. En donation, der givet er kommet, fordi virksomheden er blevet opmærksom på Julegaveregn via Gavefabrikken, fortæller David Bastian-Møller.
Julegaveregn 2009 har i år Annette Heick, Michelle Hviid (Running Dinner m.m.) og Dan Rachlin som ambassadører.

Besøg Operation Julegaveregns egen hjemmeside.