Merlin Entertainments, verdens andenstørste operatør af forlystelsesparker efter Disney, begyndte i 2019 at bygge en ny, digital marketingplatform på tværs af koncernens over 130 forlystelsesparker verden over.
Og selvom coronakrisen siden har sendt chokbølger igennem branchen, så har den ikke sat en bremser for det globale transformationsprojekt.
Det fortalte Peter Lose, der er Global Head of Conversion & Optimization i Merlin Entertainments, ved M Talk’en ”Leading Digital Transformation in challenged industries” 2. december i Parken.
– Vi har været ekstremt påvirket af hele corona-pandemien, og det har selvfølgelig også påvirket projekter som dette her, men vi har så stor tro på, at data og marketingorkestrering online er vejen frem, at vi fortsætter projektet uanfægtet af det miljø, vi er i, sagde han.
Det digitale bureau Isobar blev i 2019 valgt som partner af Merlin Entertainments, der blandt andet driver LEGOLAND, Heide Park, London Eye og Madam Tussauds, på projektet, der har som mål at ”skabe sømløse gæsterejser personaliseret gennem data og forbundet via teknologi”.
Projektet har hidtil resulteret i, at eksempelvis 100 af Merlin Entertainments 145 hjemmesider er rullet ud på Umbraco CMS, at en database bestående af ni millioner kunder er migreret til og harmoniseret i Salesforce, og at der er blevet sendt lidt over 50 millioner e-mail ud.
Du kan se eller gense M Talk: “Leading Digital Transformation in challenged industries” herunder:

For at se indholdet skal du acceptere cookies.
Opdater dine indstillinger