Danske Spil er det varemærke, der - set med de 18 til 34-åriges briller - det sidste år har rykket mest på den såkaldte WOM-score. 

Det viser en ny såkaldt NextGen-ranking, som YouGov står bag.

Spillegiganten kan således glæde sig over at være højdespringeren blandt de unge, hvor Danske Spil har forbedret selskabets Word of Mouth-score (WOM-score, red.) med 8,7 procentpoint. 

En af årsagerne til fremgangen kan være en større digital satsning, oplyser YouGov i en pressemeddelese.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

På andenpladsen ligger Matas, som i 2018 søsatte en ny digital strategi og som har oplevet øget onlinesalg. Matas har forbedret sin WOM-score med otte procentpoint. 

Artiklen fortsætter under skemaet...

Igen i år topper streamingtjenesten Netflix de unges ranking med en WOM-score på 68,3 procent. På andenpladsen ligger MobilePay med 58,5 procent i WOM-score, mens Rema 1000, som også er en af højdespringerne i år, er rykket syv pladser frem til en tredjeplads med en WOM-score på 56,9 procent. 

Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Det oplyses, at de unges ranking er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex’ WOM-score, blandt alle de varemærker, som respondenterne har hørt noget positivt om. 

WOM-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, hvilke mærker de har talt om gennem samtale, online eller sociale medier inden for de sidste to uger. Buzz beregnes ved at spørge respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. 

Videre oplyses det, at der kun er medregnet varemærker, som har opnået minimum 200 interview. Data er indsamlet fra 1. september 2018 til 31. august 2019.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.