Danske Siteimprove, der udvikler og sælger software til 6.000 kunder verden over, har indgået et strategisk samarbejde med Novicell.

Det medfører bl.a., at det digitale bureau – der har mere end 210 ansatte fordelt på kontorer i Aarhus, København, London, Barcelona og Madrid – vil investere i at uddanne og specialisere medarbejdere i Siteimproves kerneprodukt, Intelligence Platform.

- Siteimprove har investeret tungt i udvikling henover en årrække og det betyder, at kerneproduktet har flyttet sig markant, siger Henrik Rivera, online marketingchef i Novicell.

- For os betyder det, at vi i dag har et fleksibelt og særdeles intuitivt værktøj som vi kan bruge til at bygge stærke digitale løsninger til vores kunder.

- Vi har allerede mange kunder, der er Siteimprove-brugere, og her oplever vi ofte, at de ikke får det fulde potentiale ud af de avancerede moduler, som produktet består af. F.eks. når det gælder SEO og kvalitetssikring af indhold på tværs af deres digitale tilstedeværelse. Det er en af de ting, vi håber på at forandre med det nye samarbejde, fortsætter Henrik Rivera.

Skærper online-profilen

Med Siteimproves Intelligence Platform kan virksomheder holde snor i deres digitale tilstedeværelse. Det inkluderer bl.a. kvalitetssikring af indhold, webtilgængelighed, webanalyse og søgemaskineoptimering.

Desuden hjælper Siteimprove, der i fjor købte Marketing Lion, også virksomheder med at sikre, at deres websites er klar til at efterleve relevant lovgivning, såsom GDPR der træder i kraft den 25. maj.

Ifølge Nichlas Toft, der er partneransvarlig i Siteimprove, er det alle områder, der går hånd i hånd med virksomheder og organisationers digitale strategi, planlægning, udvikling og markedsføring, men markedet skal uddannes bedre i, hvordan man får det maksimale ud af Siteimprove.

Derfor ser han frem til det nye Novicell samarbejde, da man meget gerne vil arbejde mere indgående sammen med digitale konsulenthuse.

- Et værktøj er kun lige så godt som den håndværker, der har i det hånden. Derfor vil vi gerne arbejde tættere sammen med partnere som netop Novicell. De har fingeren på pulsen i forhold til virksomhedernes konkrete digitale situation og dermed har de også den indsigt, der skal til for at rådgive, planlægge og udføre aktiviteter på baggrund af den performance indsigt, som vores produktplatform giver, siger han.