Da Agillic gik på børsen i foråret blev million-provenuet bl.a. øremærket international ekspansion, og marketing automation-selskabet fremlagde ambitiøse vækstmål.

Nu er Agillics første halvårsregnskab som børsnoteret landet, og det viser, at MarTech-selskabet er på vej til at indfri forventningerne.

I 1. halvår 2018  steg Agillics omsætning nemlig med 96 pct. fra 9,7 mio. kr. i 1. halvår 2017 til 19 mio. kr. i 1. halvår 2018.

Dermed fastholder Agillic forventningen om at lande en omsætning på mellem 47 mio. kr. og 53 mio. kr. i 2018.

På driften (EBITDA) regner Agillic fortsat med et minus på mellem fem og 10 mio. kr. for året, hvilket skyldes investeringer i bl.a. øget markedsføring og en større salgsstyrke i Norden og Storbritannien.

- Vi opretholder det tempo, vi har lagt for dagen, siden vi blev optaget til handel på First North og har igen leveret på vores guidance. I første halvår leverer vi en omsætningsvækst på 96 pct. i forhold til samme periode sidste år, og det kan vi kun være tilfredse med, lyder det bl.a. fra Jesper Valentin Holm, CEO i Agillic, i en pressemeddelelse.

Derudover kan Agillic glæde sig over, at abonnementsværdien, Annual Recurring Revenue (ARR), som er en faktor, der bruges til at værdiansætte selskaber som det danske MarTech-selskab, er steget med 79 pct. i forhold til 30. juni 2017 og 17 pct. i forhold til 31. december 2017.

Mere AI fremadrettet, tak

Agillic har i det seneste halvår styrket salgsorganisationen betragteligt. Bl.a. med ansættelsen af to tidligere Sitecore-profiler, Thomas G. Andersen som Chief Sales Officer og Kim Elsass som Head of Global Partner Programs.

Agillic har desuden føjet virksomheder som Danske Banks boligportal Sunday, Brøndby IF og Normal til kundelisten, ligesom samarbejder med Sportmaster og Interflora er blevet forlænget.

Dertil kommer nye partnerskaber med Omnicom Media Group på nordisk plan, det svenske bureau House of Friends og det danske digitalbureau Adapt.

- Vi har ansat erfarne kræfter fra bl.a. softwareselskabet Sitecore, der er en af Danmarks mest succesfulde vækstvirksomheder i teknologisektoren. Vores kunder har set markante resultater fra Agillics AI-modeller, hvilket bekræfter vores optimisme.

- I næste kvartal og fremover skal vi have endnu mere fart på Agillics udrulning internationalt, styrke vores partnerskaber yderligere, og vi skal have flere kunder i gang med AI-modellerne. Det vil give bedre resultater for kunderne og skabe større omsætning for Agillic, slutter Jesper Valentin Holm.