Danske Falcon.io, der i begyndelsen af året blev solgt til amerikanske Cision, har købt det indiske social media benchmarking-firma Unmetric for et ikke oplyst beløb.

Unmetric har godt 70 medarbejdere fordelt på kontorer i Indien og USA, og det er ”en kisteglad” Ulrik Bo Larsen, stifter af og CEO for Falcon.io, Markedsføring taler med om opkøbet.

- Det var netop dette, vi drømte om, da vi solgte Falcon.io til Cision: At få de økonomiske muskler til at foretage blandt andet opkøb, siger Ulrik Bo Larsen.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Ulrik Bo Larsen er i disse dage i Indien, hvor 60 af Unmetrics godt 70 medarbejdere har hjemme.

- Jeg har brugt en stor del af sommeren på at få købet til at falde på plads, og jeg er meget tilfreds med, at det nu er lykkedes, siger Ulrik Bo Larsen.

Hvorfor?

- Unmetric har indsamlet offentligt tilgængelige data fra globale brands på tværs af social media-kanaler i årevis, og adgangen til disse styrker vores mission om at levere en stærk social medie-softwarepakke, siger Ulrik Bo Larsen.

- Vi får for det første et stærkt benchmarking-værktøj, hvor vores kunder kan måle sin SoMe-performance op mod konkurrenternes, og for det andet kan Unmetric bruges i ideudviklingsfasen som en slags inspirationskatalog, fortsætter han.

Unmetrics indsigter på Twitter, Facebook, YouTube og Instagram bruges i dag af hundredevis af brands og bureauer på verdensplan, heriblandt Unilever, Pepsi, General Motors, Amgen, Bombardier, Edelman, TBWA, Homeaway, Away og GroupM.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Rige på data - fattige på indsigter

Falcon.io vil integrere Unmetric i selskabets marketing-platform til sociale medier, og målet er at gøre det lettere for kunderne at ”skabe en sammenhængende oplevelse af deres brand på sociale medier på tværs af indhold, engagement og analyse”.

Lux Narayan, administrerende direktør for Unmetric, peger i en meddelelse udsendt i forbindelse med salget til Falcon.io på, at marketingfolk ”ofte er rige, når det gælder data, men fattige i indsigter fra de data”.

- Det gælder især i økosystemet for indhold, hvor hvert brand bogstaveligt talt kommunikerer med samme hastighed som onlinepopulærkulturen. Unmetric tilføjer et historisk perspektiv til Falcon.io-platformen for at hjælpe brands og bureauer med at skabe mere indbydende indhold, siger han.

Unmetric integreres i Falcon.io’s marketingplatform i løbet af de næste par kvartaler, hvor også virksomhedens medarbejdere bliver integreret i Falcon.io-organisationen.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.