Danske Spils eOddset varmer lige nu op til årets helt store Counter Strike-event - CS:GO Major-finalen i Berlin i begyndelsen af september.

Det sker med kampagnen ”Target Practice”, som - ud over at give Counter Strike-entusiaster en oplevelse med Odsset-brandet – også skal være med til at sikre en større bid af et kæmpestort og eksplosivt voksende marked for esport-betting.

- Vi har generelt set nogle formidable vækstrater i det seneste par år, og selv om det næppe kan fortsætte i evigheder, så ser vi stadig et stort potentiale, siger Niels Folmann, der er CEO hos Danske Licens Spil.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

For i takt med at markedet professionaliseres, sponsoraterne vokser og live-TV-dækningen med, så følger Danske Spil også med op, lyder det fra direktøren:

- Vi forventer en markant tocifret vækst på både omsætning og antal spillere i år. Så når vi runder Q3, regner vi med at være i mål forhold til forventningerne til hele året.

Dermed lægger udviklingen i det danske selskab sig helt i tråd med den globale udvikling.

Milliarder på spil i esport

En analyse fra NJ Games fra februar 2019 vurderer således, at det globale esport-betting-marked vil vokse til svimlende 12,9 milliarder dollar, svarende til 87 milliarder danske kroner, ved udgangen af indeværende år.

Det er mere end det dobbelte af tallet for 2016, som lå på 5,5 milliarder dollar, svarende til godt 36 millioner danske kroner.

På dansk side finder man næsten lige så friske tal i en analyse fra Dansk Erhverv. Den er fra november 2018 og bygger i øvrigt på tal fra netop Danske Spil.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Og den fortæller, at virksomhedens omsætning på esport-betting samlet er vokset med 324 procent fra 2016 til 2018. 

Andre analyser bakker de globale tal fra NJ Games op, og peger i øvrigt – ligesom Dansk Erhvervs analyse -på, at netop CS:GO er en af de helt store esports-grene, når det gælder betting.

Alene på CS:GO har Danske Spil oplevet en vækst på 569 procent siden 2016.

Svær opgave

Den netop lancerede CS:GO-kampagne tapper da også direkte ind i vækst-agendaen.

Det handler om – via en spiloplevelse - at blive opfattet som relevant og troværdig af en målgruppe af entusiastiske voksne gamere. Og dermed gøre eOddsets brand og spil-udbud til top of mind hos brugerne.

- Vi arbejder hele tiden med at give kunderne de bedste spiloplevelser, både før, under og efter et event, siger Customer Experience Manager Rasmus Thomsen fra Oddset.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Det er dog en udfordrende opgave at fange opmærksomheden hos gamere, der er vant til titler med udviklingsbudgetter på trecifrede millionbeløb, siger han.

- Med den nye kampagne engagerer vi brugerne ved at tage nogle af de store elementer fra Counter Strike og give dem et mere simpelt twist. Dermed håber vi at være med til at give dem noget af den unikke stemning, der er ved en CS:GO Major.

"Det handler også om Share of Time"

Bag kampagnen står det digitale marketingbureau Artefact, der udviklede det oprindelige koncept tilbage i 2017 og siden har forfinet kampagnen. 

Spillet har udviklet sig løbende, så selvom målgruppen har prøvet det før, vil man opleve nye features i game-flowet, fortæller Senior Digital Consultant Rasmus Gehrke fra Artefact:

- Vi har på få dage engageret mere end 10.000 brugere i spillet, siger han og tilføjer:

- Brugerdata fra spillet viser samtidig, at den gennemsnitlige bruger både spiller lang tid i den enkelte session, og samtidig engagerer sig flere gange i kampagneperioden. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Og ifølge Danske Lotteri Spils direktør handler det i høj grad også om at interagere med brugerne.

- Hvis vi vil i dialog her, handler det ikke kun om share of wallet, men også om share of time. Og på det punkt glæder vi os over et enormt højt engagement i målgrupperne på mange forskellige platforme, siger Niels Folmann. 

Kampagnen aktiveres i Danske Licens Spils CRM flow samt i app og på website. 

Prøv selv spillet her.