NRGi lancerede i går et nyt online univers, energivenlig.dk, hvor den østjyske energikoncern via artikler og videoer spækket med brugbare råd om fx elforbrug og vedligeholdelse af boligen kaster sig over content marketing-disciplinen.

Tanken er, at NRGi med selskabets kompetencer og produkter kan komme med brugbare nyheder og tips om, hvordan man fx slanker sin el- eller varmeregning.

Indholdet rummer naturligvis direkte ”call to action-elementer”, så besøgende i content universet får henvisninger til løsninger på deres problemer i regi af NRGi.

- Sitet er skabt som en erkendelse af, at vi skal have meget mere content omkring vores noget generiske produkter, hvis vi vil skal skabe præference hos forbrugerne, forklarer Simon Karsø, der er kommunikationschef i NRGi.

To Aarhus-bureauer hjælper til

Energivenlig.dk, som NRGi selv har udviklet koncept og ide til, bunder også i et ønske fra energikoncernens side om at have en egen mediekanal, hvor NRGi kan udkomme med relevante nyheder, når der er behov for det.

Det nye univers er designet af Aarhus-bureauet Campfire & Co., mens de digitale eksperter fra Novicell har kodet,

- Vi skal være det sted, hvor folk på sigt havner, når de googler ”sådan sparer du på strømmen” eller lignende. Vi har i begyndelsen en del artikler og enkelte videoer, men på sigt bliver der en overvægt af video-guides, da vi ved, at det tiltaler forbrugerne mest, slutter Simon Karsø.

Det nye content univers gik som nævnt i luften i går, og det vil blive markedsført (ikke mindst ved hjælp af SEO) i løbet af efteråret og begyndelsen af 2019.