Ford har vendt op og ned på marketingstrategien og trukket alle sine landsdækkende bil-annoncer i USA.

Det skriver branchemediet AdAge.

Til gengæld er bilproducenten gået i luften med to kampagnefilm, der skal fortælle, hvordan man - i stedet for at forsøge at sælge biler - træder til med en hjælpende hånd til bilejere med lån og økonomisk støtte til lokalsamfundet. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Torsdag morgen i sidste uge stod det klart for os, at vi stod ved et vendepunkt, hvor klassiske budskaber i markedet ikke længere ville have den samme effekt, siger Matt VanDyke, Fords amerikanske CMO, til AdAge og tilføjer:

- Lige nu er det derfor vigtigere at hjælpe og støtte og ikke bare sige til folk, at de skal ”skynde sig hen til forhandlernes salgs-event.”

Har altid hjulpet

Fords aktuelle corona-indsats rummer blandt andet mulighed for, at kunder med billån får udsættelse på deres afdrag, ligesom eventuelle nye købere kan få udsat første afdrag.

Dertil kommer, at Ford Motor Company Fund sætter en halv million dollar, svarende godt tre millioner kroner, af til blandt andet udbringning af mad til ældre og hjælp til studerende, så de kan komme hjem fra deres lukkede universiteter.

Til at fortælle om hjælpeprogrammet har Ford sammen med reklamebureauet Wieden + Kennedy i New York lanceret to nye film, “Built to Lend a Hand” og “Built for Right Now”.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Filmene tager udgangspunkt i Fords mere end 100-årige historie og fortæller blandt andet, hvordan Ford i krigstid har bygget tanks og fly, og hvordan man i nyere tid har hjulpet amerikanerne økonomisk i forbindelse med naturkatastrofer som orkaner og brand.

Se de to Ford-film herunder...

Built to Lend a Hand

Built for Right Now