Den 8. marts er det kvindernes internationale kampdag, og som opvarmning til denne er analysevirksomheden YouGov i luften med en liste over de varemærker/brands, som danske kvinder har det bedste indtryk af i 2019.

Listen adskiller sig på flere punkter fra den ”kønsneutrale” af slagsen, der blev offentliggjort i januar. 

Dog ikke i toppen, da de danske kvinders favoritbrand er supermarkedskæden Rema 1000, som også i denne opgørelse har henvist legetøjskæmpen Lego til andenpladsen. På tredjepladsen figurerer Søstrene Grene, der end ikke var i Top 10 på den tidligere offentliggjorte samlede liste.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Her er kvindernes 10 favoritbrands:

  • Rema 1000
  • Lego
  • Søstrene Grene
  • IKEA
  • MobilePay
  • Lurpak
  • Matas
  • Anthon Berg
  • Imerco
  • Änglamark

YouGov har derfor set nærmere på, hvordan Søstrene Grenes kunder adskiller sig fra den generelle voksne befolkning ved hjælp af segmenteringsværktøjet YouGov Profiles.

Det viser, at det især er kvinder, der handler hos Søstrene Grene og særligt de unge (18-29 år) i de store byer.

De er prisbeviste og altid på jagt efter gode tilbud, og skal man fange deres opmærksomhed, er det en god idé at vende sig mod nettet og de sociale medier, som de er storforbrugere af.

Den anden nyhed på kvindernes topliste er isenkræmmerkæden Imerco, som er kommet ind på en niendeplads.

Danske kvinder er generelt meget loyale over for deres favoritter, og toplisten byder ellers kun på få ændringer i forhold til de foregående år.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Rejsekort og Radio24syv på vej frem

Retter man blikket mod de brands, der er på vej fremad, springer Rejsekort for andet år i øjnene.

Efter bøvl og børnesygdomme kan brandet således glæde sig over at være de sidste to års højdespringer blandt de danske kvinder på brand-siden.

Radio24syv er den anden højdespringer blandt danske kvinder med løft på 5,4 i impression-score. Radio24syv fik megen opmærksomhed hen over sommeren efter medieforliget i juni, hvor det blev besluttet, at Radio24syv fremover skal have hovedsæde vest for Storebælt. 

Her er årets højdespringere:

  • Rejsekort
  • Radio24syv
  • Huawei
  • DSB
  • Ekstra Bladet
  • Lidl
  • Aldi
  • Friland
  • Storebæltsbroen
  • Circle K

Selvom kvindernes internationale kampdag nærmer sig, så skal alt ikke handle om deres brand-præferencer, da YouGov også har leveret listen over de danske mænds 10 favoritbrands.

Her kommer Lego ud på toppen, mens Rema 1000 er henvist til andenpladsen.  

Resten af pladserne i mændenes Top 10 udgøres af ikke færre end fire bilmærker – Volvo på en fornem tredjeplads – Lurpak, Bang & Olufsen, MobilePay og DR.

Her er de danske mænds favoritbrands:

  • Lego
  • Rema 1000  
  • Volvo            
  • Audi             
  • Mercedes-Benz
  • Lurpak
  • Bang og Olufsen
  • MobilePay
  • BMW           
  • DR                

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.