Krak - søgeportalen de fleste af os kender - er gået i luften med et ny visuel identitet og en ambition om at re-positionere sig som "one-stop-shop" for digitale markedsføringstjenester.

Det oplyser virksomheden i en pressemeddelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Mærkeligt nok ligger vores udfordring i det faktum, at Krak som brand er meget kendt, vi har en kendskabsprocent på omkring 98 procent. Men de fleste mennesker ved ikke, at vores tilbud i dag indeholder meget mere end bare vores egne kanaler, siger Kevin Müller, salgsdirektør for Krak i meddelelsen.

En målgruppeundersøgelse, gennemført i samarbejde med Kantar Sifo, har dannet grundlaget for strategien, som nu er mundet ud i en ny identitet og et øget strategis fokus på  fokus på digital ekspertise.

- I dag har vi en udfordring i, at nå ud til befolkningen med hvad vi rent faktisk kan hjælpe med. Mange små og mellemstore virksomheder ved ikke, at vi hjælper tusindvis af deres kolleger med online markedsføring hver dag, fra hjemmesider til Google og Facebook-annoncer, siger Kevin Müller.

Målet er at blive "en one-stop-shop for digitale markedsføringstjenester" og netop nu kommunikeres de første budskaber i en nordisk kampagne.

I tre små film fortælles hverdagshistorier fra små virksomheder, og der lægges særlig vægt på "den fantastiske følelse af ikke at skulle bekymre sig om uoverskuelige ting, som søgemaskineoptimering, JavaScript og Google Ads."

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Vores undersøgelser viser, at målgruppen er meget bekendt med, at digital markedsføring og online synlighed er afgørende for deres forretningssucces, men at de fleste af dem foretrækker, at slippe for at gøre det selv, siger Oskar Hellqvist, der er kreativ direktør hos Abby Priest, og tilføjer:

- Det forstår jeg fuldstændigt. Nogle gange er der bare andre prioriteter end at lære hvordan JavaScript fungerer. 

Til at starte med investerer Krak sammen med mediebureauet Bizkit Havas i et bredt mediemix af kanaler som TV og OOH. I løbet af efteråret suppleres kampagnen med aktivering gennem earned media kanaler og målrettet digital markedsføring.

Filmene er produceret af Giants&Toys og instrueret af Sara Haag.  

Pizzaria

Snedker

Frisør