Momondo opretter en ny afdeling, Growth & Optimization, der skal gøre den danskfødte rejsesøgemaskine endnu skarpere på datadrevet marketing og medieindkøb på tværs af den globale forretning.

Kernen i den nye afdeling udgøres af det danske konsulenthus Busk & Co., som Momondo overtog kort før jul.

Busk & Co. er specialister inden for e-commerce og business intelligence, og Tore Pein Jensen, Global CMO for Kayak, der driver Momondo, ser store perspektiver i at overtage og integrere de rette kompetencer udefra for at styrke organisationen.

- Vi opererer på et globalt marked på tværs af forskellige forretningsområder med en bred brandportefølje. Vores primære værktøj til vækst er marketing og derfor kigger vi hele tiden på, hvordan vi kan udvikle os og blive bedre til dette, lyder det fra ham i en pressemeddelelse.

- Overtagelsen af virksomheder med henblik på ansættelse, også kaldet acqui-hiring, er en tendens internationalt og noget vi hos momondo orienterer os mod. I tilfældet med Busk & Co vurderede vi, at teamet besidder de højt specialiserede færdigheder inden for strategi og datadrevet marketing, som kan videreføre vores position på markedet - og vi er glade for, at det er lykkes at gøre dem til en del af Momondo, fortsætter Tore Pein Jensen.

Busk & Co-stifter ser store muligheder hos Momondo

CEO og stifter Morten Busk bliver SVP og leder af Momondos nye Growth & Optimization-afdeling.

Han får dermed ansvaret for at udvikle Momondos marketingstrategi og datadrevet marketing globalt. Udover etableringen af Busk & Co. har han mere end 15 års erfaring med digital forretningsudvikling fra bl.a. TDC og konsulentvirksomheden eCapacity.

- Momondo er i den internationale superliga, når det handler om at drive digital vækst gennem markedsføring, siger Morten Busk.

- Og netop derfor glæder jeg mig sammen med resten af holdet fra Busk & Co rigtig meget til at bidrage til, at Momondo fastholder og ikke mindst udbygger sin førerposition gennem intelligent, datadrevet kommerciel kommunikation, fortsætter han.

Udover Morten Busk tiltræder også partnerne fra Busk & Co, Thomas Løjmann Jørgensen som Director for Analytics & Insights, samt René Brix som Senior Director, Strategy & Projects i et team, der består af ti mand.