Der skal skabes en moderne ”BR-følelse”. Og det arbejde skal bureauet Montdor stå i spidsen for.

Det oplyser Dion Guldbjerg, der er stifter af bureauet.

Han forklarer, at opgaven er landet efter Montdor, der har slået sig op på at være et bureau, der skaber oplevelser, for godt tre uger siden vandt en picth.

- Det handler om at skabe en følelse, der både skal kommunikeres og bringes til live, inden man står i butikkerne. Og så skal den selvfølgelig også føles i selve butikken. Der skal med andre ord skabes en ny shopper experience, siger han. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

BR har været igennem en turbulent tid, hvor usikkerheden om fremtiden var stor. Mellem jul og nytår i 2018 knækkede kæden, i januar købte Salling Group så BR-brandet og ejeren Top-Toys varelager. 

I kølvandet på BR-krisen var der især på de sociale medier debat om, hvad ledelsen burde have gjort for blandt andet at imødegå en stærkt stigende konkurrence fra nethandel, hvilket førte til en debat om mandagstrænere i erhvervslivet.

I dag beviser det forløb først og fremmest, at der er stærke følelser i spil, når det handler om BR, mener Dion Guldbjerg. 

Blandt andet derfor er det heller ikke på tale at ændre logoet eller den ikoniske BR-figur. 

Klar inden jul

Inden det vigtige jule-salg begynder, skal Montdors arbejde være rullet ud i mindst to BR-butikker. 

Konkret går arbejdet ud på at definere den fremtidige ”BR-følelse”, herunder besvare spørgsmålene: Hvem er vi? Og hvad står vi for?

Dernæst skal der udvikles et kommunikationskonceptet for BR - og endelig skal der altså udvikles og designes en ny BR-butiksoplevelse.

Hvad er budgettet?

- Det kan jeg ikke oplyse. Vi har rykket lidt rundt internt, og mine kræfter er også sat ind på det her. Vi kommer nok ikke til at ansætte, men vi kommer til at indgå nogle samarbejder senere i processen. Der bliver investeret stort, siger Dion Guldbjerg.

Han forklarer, at bureauet har en plan om at spille på ”fantasi og magi”, men at man stadig er i gang med at definere grundfølelserne. 

Og før de er på plads, er det svært at sige noget mere konkret om de kommende initiativer, forklarer han.

- Men vi skal arbejde med tryghed i forhold til de voksne. Når det handler om børnene, er det legen, der vil være gennemgående. BR skal danne grobund for legen. Den er den følelse, vi skal have på plads, siger Dion Guldbjerg.

Hvad med digitale initiativer?

- Der kommer også et digitalt univers. Det arbejde kører parallelt, da følelsen skal på plads først, men der skal være et samspil mellem de fysiske butikker og det digitale, siger Dion Guldbjerg. 

I begyndelsen af året meddelte Salling Group, at man forventede at åbne cirka 25 nye BR-butikker. 

- BR har en særlig plads hos rigtig mange danskere. Den plads skal vi udvikle med legetøjsbutikker, der bliver indkøbsturens højdepunkt for de yngste i familierne og deres forældre, sagde BR-chef Charlotte From i en pressemeddelelse.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.