En ny digital partnerskabsstrategi har betydet, at Nordic Entertainment Group, NENT, har oplevet en stigning i trafikken til TV3 Sports reklamebårne videoklip sammenlignet med 2018. 

Det oplyser mediekoncernen i en pressemeddelelse.

- Vi kan konstatere, at de nye mediepartnerskaber har været en stor kommerciel succes – og især vores sportsklip kommer nu endnu bredere ud til alle sportsinteresserede danskere. Vi har formået at skabe en række partnerskaber, der skaber værdi for vores brugere, NENT'S annoncører og ikke mindst de mange sportsinteresserede danskere, der nu har endnu nemmere adgang til blandt andet vores ”highlights”, ”penalties” og ”mål”. Den stigende trafik og øgede interesse for vores klip skaber også et betydeligt stærkere reklameprodukt til gavn for vores annoncører, siger Anders Oliver Andersen, der er VP Digital, i pressemeddelelsen. 

NENT oplyser, at man ser frem til som minimum at femdoble trafikken til de reklamebårne videoklip. 

Tidligere havde mediekoncernen et samarbejde med Ekstra Bladet, men det ophørte tidligere i år

I den ny-implementerede partnerstrategi har fokus været at etablere samarbejder med medier som B.T. og Jyllands-Posten, regionale og lokale medier under Politikens Lokalaviser og Jysk Fynske Medier, nichemedier som Bold.dk og Tipsbladet og organisationer, der alle har høj relevans for specifikt sportsindhold, oplyser Nent.