Tænk på ordet ”fitness-kæde” - og billeder af smukke, solbrune og sveddryppende unge mennesker på løbebånd, i crosstrainers eller vægtmaskiner dukker typisk op. Fulgt af slagtilbud om billige priser.

Men hos Fitness World, der har 170 centre over hele Danmark, er man nu gået i luften med en ny strategisk kommunikationsplatform.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Og den skal positionere kæden som en aktør, der i højere grad end ”bare” den fysiske side af træning skal være med til at sætte fokus på balancen omkring en sund livsstil - også mentalt og socialt.

- Sundhed handler om at have det godt, ikke kun fysisk, men også mentalt og socialt. For mange kan det i perioder glide i baggrunden i en travl hverdag, siger Claus Nielsen, der er Chief Marketing & Digital Officer hos Fitness World i en pressemeddelelse.

Han tilføjer:

- På mange måder synes træning at være et meget simpelt produkt, men da det handler om at understøtte menneskers adfærd og individuelle træningsmål er kompleksiteten en anden.

Omfattende transformation

Fitness Worlds nye strategiske retning og kommunikationsplatform er skabt i samarbejde med reklamebureauet Boye & Spellerberg og tager afsæt i analyser og baggrund fra konsulenthuset Clay.

Platformen er er samtidigt den strategiske ramme for hele virksomheden og udgangspunkt for kædens internationale ekspansion og brandudvikling.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

- Fitness World er ekstremt ambitiøse, modige og i gang med en voldsom acceleration af virksomheden, siger Bjarne Spellerberg, CEO Boye & Spellerberg, og tilføjer:

- Det har desuden fra start været et ønske, at vi sammen kunne skabe en platform, der på flere niveauer kunne understøtte den organisatoriske og forretningsmæssige transformation, Fitness World er i gang med.

Mere livsstilsorienteret profil

Med den nye kampagneplatform flytter Fitness World sig fra den meget taktiske kampagnetilgang, der har præget markedet i rigtig mange år, til en emotionel og mere rummelig kommunikation, lyder det fra Claus Nielsen, der uddyber:

- Vi er i gang med en forretningsmæssig transformation af virksomheden hen mod en mere livsstils-orienteret profil. Og her er er den nye CVI og kommunikationsplatformen central – både i forhold til at skabe effekt på tværs af markederne, og som baggrund for vores udvikling af nye fysiske og digitale produkter.

Fitness World står i dag bag Fitness World i Danmark og Polen, Basefit i Schweiz, Urban Gym i Danmark og virksomhedens eget sports nutrition brand, Functional Nutrition, der ligeledes er lanceret som ecommerce platform. 

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Se kædens nye reklamefilm ”Kom ind i vanen” her.