Dansk Markedsføring er i luften med otte nye netværk, der skal give foreningens medlemmer nye muligheder for at udvikle sig sammen med andre.

Et af netværkene har fået navnet B2B-marketing, og det er Magnus Bach, Vice President Global Marketing, Vestas, der er netværkschef.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.

Marketings største udfordring i 2020, når det handler om B2B-marketing er...

- at få topledelser til at forstå, at der er en ofte uudnyttet og substantiel værdi i B2B-marketing, som mange er blinde for i dag. Derudover det at knække koden til, hvordan virksomheder og brands bliver bedre til også at positionere sig på bæredygtighed i en B2B-marketing-sammenhæng.

Hvad kan du med din baggrund og karriereforløb bidrage med?

- Ved at skabe en god og gensidig dialog om B2B-marketing-udfordringerne i dag. Jeg har ikke alle svar, men jeg har stiftet bekendtskab med stort alle salgs- og marketingdiscipliner gennem 14 år hos Vestas i udlandet og på hovedkontoret i Danmark. 

- Derfor har jeg blandt andet masser af erfaring med, hvordan man får italesat B2B-marketings værdi over for en virksomheds topledelse.

Hvorfor er der brug for det netværk, som du står i spidsen for?

- Der er flere og flere sammenfald mellem B2B-marketing og B2C-marketing i dag end for blot fem år siden, og derfor er der også mange flere, der arbejder med disciplinen. Mange af disse - heriblandt mig selv - efterlyser et rum, hvor man kan mødes og lære af hinandens gode og dårlige erfaringer, hvilket netop er formålet med dette netværk.

De første netværksmøder bliver afholdt 24. januar 2020 - dagen, hvor The M List lanceres og Årets CMO kåres. 

Hvis du ønsker at blive medlem af et eller flere netværk, så læs mere og tilmeld dig her. Eller ring til direktør Thomas Wahl på 22 55 72 44 og tag en snak om hvilket netværk, der passer bedst til dig.

GÅ IKKE GLIP AF DAGENS VIGTIGSTE NYHEDER. KLIK HER.